bazarnews

کد خبر: ۵۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
بازتاب سفر روحانی به عراق در رسانه‌های خارجی؛
شبکه الجزیره در گزارشی سفر روحانی به عراق را با هدف توسعه روابط اقتصادی دانست و تاکید کرد که این سفر پیامی قوی برای آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش دارد.

شبکه خبری الجزیره در ادامه گزارش خود به ارائه جزئیاتی درباره سفر سه روزه رئیس جمهور کشورمان به عراق و برنامه‌های او در جریان این سفر پرداخت و نوشت: روحانی پس از ورود به عراق در روز دوشنبه (امروز) از سوی محمد علی حکیم، وزیر امورخارجه این کشور مورد استقبال قرار گرفت و قرار است با مقامات سیاسی و مذهبی عراقی دیدار کند.

سفر روحانی به عراق یک پیام قوی و مهم برای آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش است، به این معنی که ایران کماکان در عراق نفوذ دارد، کشوری که در دوران حمله داعش به بخش‌هایی از آن به میزان زیادی به کمک‌های ایران وابسته بود تا با این گروه تروریستی مبارزه کند.

اکنون که نیروهای داعش در آستانه شکست نهایی خود در سوریه هستند، ایران خواهان ادامه حمایت عراق در مواجهه با فشارهای اقتصادی آمریکا پس از تصمیم رئیس جمهور این کشور برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران است.

وزیر امورخارجه ایران روز یک‌شنبه در یک نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود از مخالفت بغداد با تحریم‌های غیر قانونی و ناعادلانه واشنگتن که مردم ایران را هدف قرار می‌دهد، قدردانی کرد.

پس از ترکیه، ایران بزرگ‌ترین تأمین کننده کالاهای وارداتی عراق است. از این رو، به گفته حسن روحانی، دو کشور قصد دارند تجارت سالانه خود را از ۱۲ میلیارد دلار به ۲۰ میلیارد دلاربرسانند.

همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی به بررسی سفر رسمی حسن روحانی به عراق پرداخت و تاکید کرد که کانون این سفر روابط تجاری است.

رویترز نیز در گزارش خود یادآور شد که سفر روحانی حامل پیامی محکم برای واشنگتن و متحدانش در منطقه مبنی بر این است که ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا همچنان در عراق نفوذ دارد.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: