bazarnews

کد خبر: ۵۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت:
کیانوش جهانپور گفت: خوشبختانه در شرایط فعلی از لحاظ حجمی بیش از ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود که نکته بسیار قابل تامل و توجه است.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: به گفته کیانوش جهانپور، صنعت دارو در بین همه صنایع سلامت محور و حتی سایر صنایع و بخش های اقتصادی کشور به نوعی در این حوزه پیشگام است.

وی همچنین اظهارداشت: جدا از این هم اکنون بیش از ۶۷ درصد مواد موثره و اولیه دارویی مورد نیاز ساخت دارو در داخل تولید می شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: بطورکلی از مجموع ۹۷ درصد تولید محصول نهایی (دارو) در کشور ۵۰ تا ۵۴ درصد صفر تا ۱۰۰ ایرانی است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در تجهیزات پزشکی این گونه نیست یعنی یک سوم تجهیزات مورد نیاز کشور هم اکنون در داخل تولید و بقیه از محل واردات تامین می شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهارداشت: سیر صعودی و نمودار تولید داخل در حوزه مدنظر به خصوص طی ماه های اخیر این امیدواری را ایجاد کرده که بتوان سهم تولید تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی را به نحوقابل ملاحظه ای طی سال های آینده در کشور افزایش داد.

وی گفت: خوشبختانه امروز توان لازم برای ساخت تجهیزات پزشکی به لحاظ دانش فنی و نیروی انسانی در مملکت وجود دارد.

جهان پور افزود: بدون شک با زمینه سازی از سوی دستگاه های مختلف، همکاری بین بخشی و در عین حال سرمایه گذاری مناسب و لازم در این حوزه می توان طی سال های آتی در بحث تجهیزات پزشکی و همچنین سایر کالاهای سلامت محور از جمله فرآورده های آرایشی و بهداشتی از وضعیت بهتری برخوردار بود.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: سهم فرآورده های آرایشی و بهداشتی تولید داخل در حال حاضر نسبت به سایر حوزه ها خیلی پر رنگ نیست.

 

 

رادیو اقتصاد 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: