bazarnews

کد خبر: ۵۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:
یوسفیان ملا گفت: بحث یارانه‌ها امروز با مسائل سیاسی و انتخاباتی عجین شده بنابراین دولت و مجلس نمی‌توانند این مهم را در مسیر مستقیم و صحیح هدایت کنند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: عزت الله یوسفیان ملا ضمن اشاره به این جمله که اگر در قضاوت «سیاست از در وارد شود عدالت از پنجره بیرون می رود» افزود: این مقوله در بحث مسائل اقتصادی، آمار، شاخص های بانک مرکزی و بسیاری موارد دیگر نیز صادق است.

وی همچنین اظهارداشت: مادامی که یارانه ها و امتیازات عمومی با سیاست و صندوق های رای عجین باشد به هیچ وجه به نقطه مقصود و مطلوب نخواهیم رسید مگر اینکه همه منافع شخصی را خود کنار بگذارند و به منافع و مصالح مردم و نظام فکر کنند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که اگر همه منافع عمومی را بر منافع شخصی ارجح بدانند بهترین شیوه توزیع یارانه ها چه خواهد بود، گفت: نخست باید شناسایی کاملی از دهک های نیازمند جامعه صورت گیرد و دیگر اینکه پرداخت یارانه ها به کیفیتی باشد که نیازمندان را بی نیاز کند و آن کالای اساسی است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون امکان شناسایی دهک های نیازمند در جامعه به خوبی وجود دارد.

یوسفیان ملا ضمن اشاره به اینکه قانون هدفمندی یارانه ها تاکنون به اهداف خود نرسیده است، اظهارداشت: متاسفانه حرکت در مسیر قانون هدفمندی مغایر با اهداف مورد پیش بینی است.


وی یادآورشد: شوربختانه در حال حاضر شرایط به نحوی که دولت هیچ راه دیگری جزء این برای حرکت به سمت جلو ندارد. 

 

رادیو اقتصاد 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: