bazarnews

کد خبر: ۵۰۱۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلابی‌گری و ایجاد ساختار جدید با افراد پیر محقق نمی‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلابی‌گری و ایجاد ساختار جدید با افراد پیر محقق نمی‌شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست تخصصی «بیانیه گام دوم انقلاب» که با محوریت علم و پژوهش و به همت دبیرخانه گام دوم سازمان بسیج دانشجویی در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد؛ گفت: آمریکایی‌ها تصور خروج خود از ایران را نمی‌کردند چه برسد به اینکه این انقلاب به مرحله تمدن‌سازی برسد.


وی در ادامه افزود: آمریکا متصور نمی‌شد که قدرت دو قطبی شرق و غرب از بین برود و سربرآوردن قطب سوم به‌نام انقلاب اسلامی را پیش‌بینی نمی‌کرد. پس از فروپاشی شوروی نیز دو قطبی شرق و غرب از بین رفت و دو قطبی تمدن اسلامی و غرب شکل گرفت.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح بخش اول بیانیه گام دوم انقلاب که بر موضوع بدیع بودن انقلاب اسلامی اشاره دارد، بیان کرد: نظام غرب آمادگی چنین تحول عظیمی را در ایران نداشت چرا که تمام برنامه‌ریزی خود را بر روی تضعیف روحانیت و اسلام در ایران متمرکز کرده بود. برای تشریح ابعاد این برنامه می‌بایست به دوران قاجار و مشروطیت بپردازیم.


رحیم‌پورازغدی افزود: در دوران مشروطه با شعار‌های اسلامی و فتوای علمای نجف، نهضت آغاز شد، اما با برنامه‌ریزی که به کمک لژ‌های فراماسونری، فرقه‌های بابیت و بهائیت و سایر روشنفکران غرب‌زده انجام شد، نهضت مشروطه به انحراف کشیده شد. در دوران مشروطه تمام جریان‌ها علیه دین و روحانیت اقدام کردند و درنهایت با وجود آنکه قانون اساسی مشروطه شرط تأیید علمای دین را برای تصویب قوانین ذکر کرده بود، عملاً اسلام و روحانیت کنار رانده شدند.


وی خاطرنشان کرد: در این شرایط، رضاخان با سر دادن شعار‌های دینی و تظاهر به اعمال اسلامی، اما با حمایت و برنامه انگلیس بر سر کار آمد. پس از به قدرت رسیدن پهلوی در ایران، رویکرد دین‌ستیزانه رضاخان آشکار شد. رژیم پهلوی اولین حکومت در تاریخ ایران بود که با کمک کودتا بر سر کار آمد. این رژیم ریشه داخلی نداشت و به‌عنوان اولین حکومت دست‌نشانده خارجی محسوب می‌شود.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: پس از به قدرت رسیدن، رضاخان تمام تلاش خود را برای سکولار کردن حکومت آغاز کرد. سلطنت سکولار برای اولین بار در ایران ایجاد شد. پیش از آن، شاهان قاجار شعار‌های دینی می‌دادند و علناً در مقابل جریان مذهبی واکنش منفی نشان نمی‌دادند. حتی پیش از اسلام نیز همه حکومت‌های ایران خود را دینی می‌دانستند. هرچند تمام این حکومت‌ها فقط تظاهر به دین‌داری می‌کردند و در حقیقت حکومتی سکولار بودند.


رحیم‌پور اظهار کرد: کسانی که شعار ایران باستان می‌دهند، توجه نمی‌کنند که در دوران پهلوی حتی به دنبال تغییر الفبای فارسی بودند و تغییرات این رژیم منحصر به تغییر پوشش و فرهنگ ایرانی اسلامی نبود. در این دوران بازسازی و تأسیس حوزه علمیه توسط آیت‌الله حائری با اولویت ساماندهی هویت دینی انجام شد. ایشان با تقیه سیاسی به مسائل سیاسی وارد نشدند تا بتوان پایه‌های حوزه علمیه را تقویت کرد.


وی تأکید کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره می‌کنند پدیده انقلاب اسلامی حرکتی بود که سابقه و انتظار این حرکت در جهان وجود نداشت، به‌دلیل این است که تشکیلات فراماسونری و تمام ابزار‌های غرب همانند فرقه‌های انحرافی تلاش خود را برای فروپاشی اساس دین متمرکز کرده بودند، اما انقلاب اسلامی این برنامه‌ها را برهم زد.
ازغدی تصریح کرد: تشکیلات فراماسونری اکنون نیز در فرانسه قدرت حاکم را دارد و تنها در ایران از انقلاب اسلامی شکست خورد. این تشکیلات و ابزار‌های دیگر غرب هنوز هم تأثیرگذار هستند و بیداری اسلامی را منحرف کرده‌اند. در بسیاری از کشور‌ها با کودتا و جنگ داخلی حرکت‌های اسلامی را به شکست رساندند و به‌نوعی می‌توان گفت: انقلاب‌های دیگر در خان اول متوقف شدند، اما انقلاب اسلامی به خان هفتم خود یعنی مرحله تمدن‌سازی رسیده است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بعد از سر کار آمدن پهلوی، چندین خطر ایجاد شد که انگلیس و آمریکا تصور می‌کردند روحانیت نمی‌تواند از این چالش‌ها عبور کند، چه برسد به اینکه به مرحله انقلاب و تمدن‌سازی برسند. اولین چالش مربوط به جریان حکومت بود که تمام تلاش خود را برای مقابله با دین و روحانیت انجام می‌داد.
وی افزود: چالش دوم جریان کمونیست‌ها در ایران بود. این جریان تأثیر زیادی بر دانشگاه‌های ایران گذاشته بود و در برهه‌ای از تاریخ شاهد آن هستیم که جریان سکولار حکومت ایران و کمونیست‌ها به اتحادی برای مقابله با دین رسیدند. اکنون نیز تأثیرات افراد غرب‌زده یا چپگرا در دانشگاه‌های ایران باقی است.


وی با اشاره به مبحث جوانگرایی در حکومت اذعان کرد: وظیفه جوانان در جوانگرایی حکومت این است که باید صلاحیت‌های خود را نشان دهند. عده‌ای در کشور به جوانان اعتماد ندارند و در توجیه بی‌اعتمادی خود، بی‌تجربه بودن جوانان و احتمال انحراف آنان را مطرح می‌کنند که باید در مقابل این توجیه، جوانان فعالیت‌های خود را ثابت کرده و نشان دهند که یک نسل در حوزه و دانشگاه‌های انقلاب اسلامی تربیت شده‌اند و ارزش‌های انقلاب به آن‌ها منتقل شده است.


این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: انقلابی‌گری و ساختارشکنی با افراد پیر محقق نمی‌شود. در تاریخ اسلام هم انتخاب حاکم جوانی برای مکه پس از فتح این شهر و سپردن فرماندهی بزرگ‌ترین سپاه اسلام به جوان ۲۰ ساله نمونه‌ای از جوان‌گرایی است.


وی با اشاره به عملی نشدن بعضی از سیاست‌های کلان کشور گفت: در کشور بین نظر و عمل فاصله وجود دارد. ایران بهترین سیاست‌های کلان مانند قانون اساسی را دارد، اما در مرحله تبدیل ایدئولوژی به استراتژی و استراتژی به تاکتیک مشکل داریم. برای رفع این مشکل نیز ابتدا باید اهداف کوچک انتخاب کرده، زمان رسیدن به اهداف مشخص شده و افراد مسئول و نهاد نظارت را تعیین کنیم.


رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: وقتی در مرحله عمل قرار بگیریم بعضی از مشکلات حل می‌شوند. اکنون نیز در رشته‌هایی برتری داریم که در عمل به مشکل برخوردیم. مانند مشکلاتی که در زمان دفاع مقدس پیش آمد و باعث شد صنایع مربوط به قدرت دفاعی کشور خودکفا شوند. حلقه وصل نظر به عمل باید شناسایی شده و مشکلات این بخش رفع شوند.

 

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هاشم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷۱۲۲۱۲۱۴۰۵۲
0
0
سلام
همه این مطالب درست اماکاستیهائی هست که ازدیدکارگزاران نظام وسیاستگزاران کلان درحوزه های مختلف به ان توجه نمیشود.
داستان حضرت یوسف علیه السلام نمونه بارزبیتوجهی حضرات درسیاستگزاریهامیباشد.
جوانگرایی مقوله بسیارمطلوبی است اما نه بهرقیمتی؟.
موی سپیددراسلام نوراست .نوریعنی تجربه ودانش عملی .
قانون اهرم یک نمونه ازجابجایی عقلی است که جوانهابایدبرای استفاده ازاین قانون توانشان را برای دوران پیری ذخیره کنند.
فرض کنیددرفرمول شیمیایی مثلازینگ افست باداشتن اینهمه امکانات اگربه دانش کسانیکه بنظرشماعوام هستندوپیر یا...بهاداده شودبارقه های امیددرخودکفایی این صنعت نمایان میشود.
پس زدن پدرها و پدربزرگهاانقلاب راازهدف دورمیکند(حضرت یوسف ازاسب پیاده نشدهمین درنتیجه ازنسلش پیامبری قطع شد }
اشاره به مطلب بالا(فرمول شیمی )حساسیتهای زینگ درثبوت و ظهور رامیتوان ازطریق داروی ظهور وثبوت بدست اوردکه چه فرمولی درزینگ بکاررفته که به نورحساس است .
دراسلام دانش برای خدمت به جامعه بشری است نه خودنمایی و فخرفروشی .
پیامبراکرم صلی الله علیه واله وسلم سنگ به شکم مبارکشان میبستند امیرالموءمنین علی علیه السلام بانان خشک جوین یادانه ای خرما ارتزاق میکردند.
هرچندهیچکس نمیتواندمانندان بزرگواران باشداما میشودشهید رجائی رحمت الله علیه یا شهیدچمران رحمت الله علیهمابود.
بها دادن به جوانان باید هدفمنددر راستای تقا و حرمت نگه داشتن بزرگترهاچه دانشی چه سنی بایدباشدبارعایت تقواوامانتداری .
شمابه روش حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه واله وسلم درخصوص دفن پدریکی ازیاران پیامبرصلی الله علیه واله وسلم که (پدرش ) منافق بودنگاه کنیدانحضرت برای جنازه میت منافق نماز میخواندچرا؟
وقتی بحضرتش خرده میگیرندمیفرمایدنماز من فایده ای برای اونداشت حرمت پسرش راکه موءمن بودنگه داشتم .
هاشم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷۱۲۲۱۲۱۴۱۰۲
0
0
سلام
همه این مطالب درست اماکاستیهائی هست که ازدیدکارگزاران نظام وسیاستگزاران کلان درحوزه های مختلف به ان توجه نمیشود.
داستان حضرت یوسف علیه السلام نمونه بارزبیتوجهی حضرات درسیاستگزاریهامیباشد.
جوانگرایی مقوله بسیارمطلوبی است اما نه بهرقیمتی؟.
موی سپیددراسلام نوراست .نوریعنی تجربه ودانش عملی .
قانون اهرم یک نمونه ازجابجایی عقلی است که جوانهابایدبرای استفاده ازاین قانون توانشان را برای دوران پیری ذخیره کنند.
فرض کنیددرفرمول شیمیایی مثلازینگ افست باداشتن اینهمه امکانات اگربه دانش کسانیکه بنظرشماعوام هستندوپیر یا...بهاداده شودبارقه های امیددرخودکفایی این صنعت نمایان میشود.
پس زدن پدرها و پدربزرگهاانقلاب راازهدف دورمیکند(حضرت یوسف ازاسب پیاده نشدهمین درنتیجه ازنسلش پیامبری قطع شد }
اشاره به مطلب بالا(فرمول شیمی )حساسیتهای زینگ درثبوت و ظهور رامیتوان ازطریق داروی ظهور وثبوت بدست اوردکه چه فرمولی درزینگ بکاررفته که به نورحساس است .
دراسلام دانش برای خدمت به جامعه بشری است نه خودنمایی و فخرفروشی .
پیامبراکرم صلی الله علیه واله وسلم سنگ به شکم مبارکشان میبستند امیرالموءمنین علی علیه السلام بانان خشک جوین یادانه ای خرما ارتزاق میکردند.
هرچندهیچکس نمیتواندمانندان بزرگواران باشداما میشودشهید رجائی رحمت الله علیه یا شهیدچمران رحمت الله علیهمابود.
بها دادن به جوانان باید هدفمنددر راستای تقا و حرمت نگه داشتن بزرگترهاچه دانشی چه سنی بایدباشدبارعایت تقواوامانتداری .
شمابه روش حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه واله وسلم درخصوص دفن پدریکی ازیاران پیامبرصلی الله علیه واله وسلم که (پدرش ) منافق بودنگاه کنیدانحضرت برای جنازه میت منافق نماز میخواندچرا؟
وقتی بحضرتش خرده میگیرندمیفرمایدنماز من فایده ای برای اونداشت حرمت پسرش راکه موءمن بودنگه داشتم .
نظر کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر:
بنر استخدام صفحه خبر
تلگرام صفحه خبر