bazarnews

کد خبر: ۵۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
دو راهی آمریکا برای تمدید و یا لغو معافیت تحریم ایران ادامه دارد. وزیر امور خارجه از یک طرفی مدعی است که صادرات نفت ایران را به صفر می‌رساند، از سوی دیگر مشاوران تحریم ها این ادعا را غیر ممکن تصور می‌کنند.

تلاش مقامات آمریکایی برای جلب حمایت شرکت های انرژی به منظور تشدید تحریم ها علیه ایران ادامه دارد. در جدیدترین سخنان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از صنعت نفت این کشور درخواست کرد تا به منظور ترویج سیاست های خارجی ایالات متحده به ویژه در آسیا و اروپا از دولت ترامپ حمایت کنند.

به گزارش رویترز، پمپئو که به منظور رایزنی برای افزایش صادرات نفت آمریکا به آسیا و درخواست حمایت از شرکت های نفت ایالات متحده به منظور تشدید فشار بر ایران با مقامات صنعت نفت این کشور ملاقات کرد، ادعا کرد که "بازیگردانان بد" صحنه های جهانی باید مجازات شوند.

او که در جمع شرکت های نفت و انرژی جهان در هوستون به سخنرانی پرداخت اظهار داشت منابع جدید نفت و گاز شیل دست ما را در پیشبرد سیاست جهانی باز می‌گذارد.

پمپئو در سخنانش اعلام کرد ما متعهد شدیم صادرات نفت ایران را به محض اینکه شرایط بازار اجازه دهد به صفر برسانیم. باید آستین های خود را بالا بزنیم و رقابت کنیم، و اینکار را با تسهیل در سرمایه گذاری، تشویق شرکا به جهت خرید نفت از ایالات متحده و مجازات بازیگران بد عرصه جهانی انجام خواهیم داد.

این در حالی است که مشاور ارشد تحریم ها در وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد این کشور معافیت چین و هند را از خرید نفت ایران تمدید می‌کند چون از نظر اقتصادی و سیاسی صفر کردن واردات نفت آنها از ایران دشوار است.

از طرفی پمپئو در بخشی از سخنانش مدعی شد رونق سریع صادرات نفت و گاز ایالات متحده، توانایی پاسخگویی به نیاز تقاضای جهانی را برای آمریکا فراهم کرده است و از شرکت کنندگان در مراسم "سراویک" درخواست کرد تا به سیاست های آمریکا در راستای افزایش صادرات به آسیا و تلاش برای انزوای بیشتر ایران در عرصه های جهانی کمک کنند. این تناقص گویی مقامات آمریکایی به دلیل نگرانی آنها از سرعت گرفتن بهای جهانی نفت خام، در صورت به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. بعلاوه مخالفت های گسترده در درون دولت ترامپ و شرکت های نفتی آمریکا نیز تزلزل ایالات متحده در قبال اتخاذ تصمیمی قطعی درباره تمدید یا لغو معافیت تحریمی ایران را به آینده موکول می‌کند.   

وزیر امور خارجه تندروی آمریکا، در سخنان خود، دیگر کشورهای جهان را نیز مورد انتقاد قرار داده است. او با اشاره به گسترش خط لوله گاز طبیعی روسیه به اروپا گفت: " تمایل نداریم متحدان اروپایی ما از طریق پروژه NordStream II از گاز روسیه استفاده کنند.

او همچنین از چینی ها به دلیل مسدود کردن توسعه انرژی در دریای جنوب انتقاد کرد. او مدعی شد کشورهای جنوب شرقی آسیا از دسترسی به بیش از 2.5 تریلیون دلار ذخایر انرژی بازیافتی محروم هستند.

وزیر امورخارجه آمریکا، دلیل درگیری روسیه و اوکراین را نیز تلاش روس ها برای دستیابی به ذخایر نفت و گاز این کشور اعلام کرد.

اقتصادآنلابن

برچسب ها: نفت ، آمریکا ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: