bazarnews

کد خبر: ۵۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
یک کارشناس حوزه شهری معتقد است به دلیل اینکه ثروتمندان پایتخت خود و محل زندگی‌شان از مردم عادی جدا کرده‌اند، بازسازی و بهسازی ساختمان‌های فرسوده پایین شهر کمکی به رونق اقتصادی و گردشگری این نواحی نمی‌کند.

حسین ایمانی جاجرمی در واکنش به این شعار شهردار تهران که باید برخی از ساختمان‌های فرسوده شهر باید بازسازی و تبدیل به یک مکان گردشی برای شهروندان شود به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: به اعتقاد من بازسازی این ساختمان‌ها به خودی خود باعث ایجاد رونق اقتصادی و گردشگری نمی‌شود. ثروتمندان تهران را تبدیل به دو قسمت کرده‌اند و به راحتی نمی‌توان با تغییر شکل یک ساختمان، تغییر خاصی در محلات فقیرنشین پایتخت مانند منطقه 12 که حالا تبدیل به سیاه چاله فقر شده‌‌اند، کرد. 

وی ادامه داد: ثروتمندان با در نظر گرفتن اقدامات امنیتی سفت و سخت همانند شهروندان شهرهای نابرابر آمریکایی خود را از مردم عادی جدا و تهران را به حال خود رها کرده‌اند و در نتیجه فعالیت‌هایی که بازخورد اجتماعی دارد، در محلاتی مانند عودلاجان و یا محدوده بازار فعلا با این تبعیض و شرایط اقتصادی جواب نمی‌دهد. 

ایمانی جاجرمی تاکید کرد که خط فقر در تهران یک زمانی از انقلاب به پایین شروع می‌شد و حالا این خط بالاتر رفته است. روند دو تکه کردن تهران از دهه 40 آغاز شد و در سال‌های اخیر به جای رفع، تشدید شد. اغلب مناطق جنوبی تهران تبدیل به انبار و بازار شده و هیچ ردی از حیاط اجتماعی در این محل‌ها احساس نمی‌شود و این موضوع همه و همه به دلیل جداگزینی ثروتمندان از مردم عادی است.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: