bazarnews

کد خبر: ۵۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
مدیر هیأت پذیرش بورس تهران عنوان کرد؛
اسماعیلی درگاهی با تاکید بر اینکه کیفیت در پذیرش شرکت‌های جدید مبنای ما است، گفت: در سال جاری ۶ عرضه اولیه سهام در بورس تهران صورت گرفت.

 اسماعیلی درگاهی مدیر هیأت پذیرش بورس تهران، در نشست خبری سومین عرضه اولیه سهام تامین سرمایه در بورس تهران گفت: در سال جاری ۶ عرضه اولیه سهام در بورس تهران انجام شد. هرچند طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود ۱۲ عرضه اولیه در سال جاری انجام شود اما مبنا قرار گرفتن کیفیت به جای کمیت در پذیرش شرکت‌ها و لزوم رعایت برخی مقررات از جمله ارائه تضامین و تعهدات در سپرده گذاری مرکزی و همچنین برنامه سهامدار عمده باعث شد تا این لحظه سهام ۶ شرکت جدید در بورس تهران عرضه اولیه شوند.

وی با بیان اینکه همزمان با عرضه اولیه سهام تامین سرمایه نوین در روز جاری، پذیره نویسی هزار میلیارد تومانی اوراق اجاره مبتنی بر سهام،‌ شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز صورت گرفت، گفت: تلاش شده در فرایند پذیرش شرکت‌ها دقت در مفروضات ارزش‌گذاری از طریق شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری معظم رعایت و کیفیت ارزش‌گذاری‌ها افزایش یابد.

در ادامه این نشست ولی نادی قمی مدیرعامل تامین سرمایه نوین با اشاره به ویژگی‌ها و جریان درآمدی این شرکت گفت: برنامه افزایش سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی تنوین  به رقم ۹۰۰ میلیارد تومان در سال آینده از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تامین سرمایه نوین در سال مالی جاری با تحقق سود خالص عملیات ۴۳۰ میلیارد تومانی توانسته به ازای هر سهم مبلغ ۵۵۵ ریال سود خالص محقق سازد، گفت: پیش‌بینی می‌شود، در سال آینده با تحقق حدود ۴۰۸ میلیارد تومان سودآوری، بتوان به ازای هر سهم عایدی ۵۸ تومانی را محقق کرد.

وی افزود: ‌درآمدهای تامین سرمایه نوین همواره در مسیر درآمدی به ویژه در بخش تامین مالی با کاهش مواجه نبوده، اما برای تامین مالی کسب وکارهای کوچک و متوسط همواره با حرکت به سمت پیشرفت‌های مالی نسبت به تحقق اهداف تامین مالی در ایران صبور بود. هر چند در زمینه تامین مالی بزرگ و محاسبات صورت گرفته نمی‌توان هیچ گاه نقش دولت را حذف کرد، اما وزن تامین مالی‌های صورت گرفته در بخش خصوصی هر ساله با سایر بخش‌ها تفاوت دارد.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: