bazarnews

کد خبر: ۵۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
نقوی‌حسینی با اشاره به اقدام ضدایرانی پمپئو؛
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تسهیل فروش نفت و محصولات وابسته کشورمان بخشی از تعهدات اروپایی ها در برجام است از این رو آمریکایی ها با طرح موضوع به صفر رساندن فروش نفت ایران درصدد جلوگیری از تحقق این تعهد هستند.

 سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به تلاش های مجدد مقامات آمریکایی برای کاهش و به صفر رساندن فروش نفت کشورمان، گفت: آمریکایی ها طی دو سال اخیر خیلی تلاش کردند که علیه جمهوری اسلامی ایران تحریم های منسجمی را ایجاد کنند و بر این اساس کشورهای مختلفی را برای همکاری نکردن با کشورمان با خود همراه کنند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این بین حتی به دریوزگی نیز افتادند و اقدام به سفرهای منطقه ای کردند و دیدارهای زیادی را با مدیران نفتی و مالی شرکت های مختلف منطقه برگزار کردند تا موج ایران هراسی را دامن بزنند و تحریم منسجمی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که کشورمان به دلیل داشتن تعاملات بین المللی، دیپلماسی فعال و ظرفیت های داخلی توانست توطئه آمریکایی ها را با شکست روبرو کند؛ البته آمریکایی ها دست از لجاجت برنداشته و تلاش هایشان را بیشتر می کنند تا بتوانند اهدافشان را محقق کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همچنین باید یادآور شد ایران امروزه توانسته در منطقه و خارج از منطقه با کشورهای مختلفی همکاری داشته باشد که سفر رییس جمهور کشورمان به عراق در این راستا مسحوب می شود.

نقوی حسینی افزود: در این بین اگر چه اروپایی ها هنوز همکاری کاملی با ایران نداشته و کانال های مالی مستقل برای تعاملات مالی به نتیجه مطلوب نرسیده اما آمریکایی ها از این موضوع نگران هستند. در واقع باید یادآور شد تسهیل فروش نفت و محصولات پتروشیمی و وابسته کشورمان بخشی از تعهدات اروپایی ها در برجام است که زمینه عصبانیت آمریکایی ها را فراهم کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید اذعان کرد سیاست تلاش برای کاهش و به صفر رساندن فروش نفت ایران، دسیسه ای نقش بر آب شده است و راه به جایی نخواهد برد.

 مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس انرژی سی‌ای‌آرای در اظهاراتی گفت: "ما کاملاً قصد داریم تا صادرات نفت ایران را هر چه سریع‌تر به صفر برسانیم".

همچنین سه شخص مطلع به خبرگزاری رویترز خبر داده‌اند که وزیر امور خارجه آمریکا پیش از کنفرانس مطبوعاتی مذکور، با برخی از مدیران ارشد شرکت‌های نفتی دیدار می‌کند تا صادرات نفت خام آمریکا به آسیا را بیشتر کند و سیاست دولتش مبنی بر منزوی کردن ایران را پیش ببرد./

اقتصادآنلاین

برچسب ها: نفت ، برجام ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: