bazarnews

کد خبر: ۵۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
بندر گناوه یکی از شهرهای استان بوشهر و مرکز شهرستان گناوه است که بازار این منطقه هر ساله میزبان تعداد بالایی از مسافران از سراسر کشور است.

بندر گناوه از جنوبی‌ترین بندرهای کشور است که سالانه میلیون‌ها نفر تنها به قصد خرید و رفتن به سواحل نیلگون خلیج فارس عازم این شهر می‌شوند.
بندر گناوه مرکز شهرستان گناوه در ۱۶۰ کیلومتری شمال بوشهر قرار دارد که بین بوشهر و بندر دیلم واقع شده، این بندر از شمال غربی به شهرستان دیلم، از شمال شرقی به استان فارس، از شرق به شهرستان دشتستان، از جنوب به بوشهر و از غرب به خلیج فارس می‌رسد.

علاوه بر بازار تاریخی بندر گناوه و سواحل خلیج، تالاب حله، ساحل شنی بندر گناوه، بندر ریگ از دیگر مکان‌هایی هستند که بندر گناوه را نسبت به دیگر بندرها متمایز ساخته است.
چرخ اقتصاد گناوه بر مدار ماهی گیری، کشاورزی، دامداری و تجارت با کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس در گردش است و تجارت و ماهی گیری که مهم‌ترین درآمد بیش‌تر اهالی این شهر را تشکیل می‌دهد، مهم‌ترین رشته اقتصادی بخش گناوه را به وجود آورده است.
مسافرانی که قصد سوغاتی خریدن از بندر گناوه را دارند در کنار خرید می‌توانند از کارگاه‌های گسترده گلیم و گبه بافی دیدن کنند تا این کالاها را با قیمت مناسب خریداری کنند، لازم به ذکر است که مناسب‌ترین زمان برای سفر به بندر گناوه از اواسط آبان تا اواسط فروردین ماه است.
از سالیان گذشته در خصوص اقتصاد پویای این بندر، پارچه‌های بافته، طرازهای کتانی و دستمال‌های جنابه به نیکی یاد می‌شود و همچنین ناصر خسرو شاعر نامدار ایران زمین این بندر را که در سفرهای خود از آن گذشته در سفر نامه‌اش یاد می‌کند.
اقتصادآنلاین
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: