bazarnews

کد خبر: ۵۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
بخش خصوصی انرژی های تجدیدپذیر با ارسال نامه ای به وزارت نیرو خواستار پایان تعلل توانیر در موافقت با تفکیک عوارض قبوض برق و واریز هرچه سریع تر مطالبات شد.

 بخش خصوصی انرژی های تجدیدپذیر با ارسال نامه ای به وزیر نیرو، شروع عملیات تفکیک عوارض قبوض برق از مبدا در سال 97 و پایان تعلل توانیر در اجرایی شدن این دستور را دوباره خواستار شد. این بخش که در دریافت مطالبات اعضای خود که از مالکین نیروگاه های تجدیدپذیر هستند، از سوی توانیر با مشکل مواجه است، با ابراز نارضایتی از بی توجهی آنها در ارسال نامه به بانک مرکزی و آغاز طرح تفکیک عوارض برق تجدیدپذیرها از مبدا، شفافیت توانیر در موافقت با این روش را خواستار شد. در بخشی از این نامه امده است:

" به رغم موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور، خزانه داری کل کشور، توانیر و ساتبا، تفکیک عوارض از قبوض برق در سال 97 هنوز عملیاتی نشده است و دلیل آن متاسفانه تعلل توانیر در ارسال نامه به بانک مرکزی برای شروع عملیات تفکیک در پنج ماه گذشته می باشد. لذا بدین وسیله بار دیگر خواهشمند است دستور اقدام لازم را در تسریع امر مبذول فرمایید."

در ادامه این نامه با توجه به تعلل و عدم تمایل توانیر به تفکیک عوارض برق علی رغم آماده بودن زیرساخت های لازم توسط بانک مرکزی آمده است:

"با توجه به اعلام بانک مرکزی در آبان ماه 1397 مبنی بر اینکه تفکیک عوارض بصورت " تفکیک درصد معینی از قبوض و تعدیل آن در انتهای سال" قابل انجام است و نیز با توجه به اینکه مدت مدیدی از اعلام خزانه داری کل کشور به توانیر در این خصوص می گذرد، خواهشمند است در نامه توانیر به بانک مرکزی موافقت با این روش بصورت واضح و شفاف اعلام گردد. در غیر این صورت نامه توانیر به منزله تعلل مجدد و صرفا جهت از سرباز کردن ارسال نامه خواهد بود".

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: