bazarnews

کد خبر: ۵۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
سهامداران بانک تجارت با رای به افزایش سرمایه ۳۹۰ درصدی در مجمع فوق العاده، عنوان بزرگترین شرکت بورسی را برای این بانک تثبیت کردند.

مجمع عمومی فوق‌العاده بانک تجارت با هدف افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، امروز ‌شنبه 25 اسفندماه 1397 با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد که در آن، افزایش سرمایه شرکت از 45 هزار و هفتصد میلیارد ریال به 223 هزار و نهصد و بیست و شش میلیارد ریال به میزان 390 درصد مورد تصویب قرار گرفت.

این افزایش سرمایه که با هدف اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت ماده 141 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت به استناد معافیت مالیاتی مقرر در بند "ز" تبصره 10 از ماده واحده قانون بودجه سال 1397 کل کشور صورت‌ گرفت، بخشی از برنامه‌های بلند مدت این بانک برای سودآوری در سال 98 است که در کنار سایر برنامه‌های پیشین به صورت جدی از سوی مدیران بانک دنبال می‌شود.

نماد معاملاتی بانک تجارت در بازار بورس اوراق بهادار تهران «وتجارت» پس از بازگشایی در فرودین ماه تاکنون، بیش از 174 درصد بازدهی داشته است. حمایت از نقدشوندگی سهام و تطبیق نرخ بر اساس واقعیت‌های موجود در صورت‌های مالی بانک از جمله: کند شدن روند زیان‌دهی ناشی از خروج بانک از زیان عملیاتی، ایجاد حاشیه سود در واسطه گری وجوه وکالتی، افزایش منابع ارزان‌قیمت، تسریع روند فروش اموال مازاد، توجه به ارتقای ساختار نیروی انسانی، تولید محصولات جدید بانکی، توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، عمل به برنامه‌های عملیاتی شعب در سال 97 و موفقیت در اجرای برنامه افزایش سرمایه بانک، مهمترین مولفه‌های تاثیرگذار در استقبال سهامداران به ویژه سهامداران حقیقی از «وتجارت» بوده است.

همچنین جلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده بانک با حضور سهامداران رسمیت یافت و آقایان علی کی لانی و امیرمسعود رزازان با رأی اکثریت سهامداران به عنوان اعضای هیات مدیره این بانک انتخاب شدند .

برچسب ها: بانک تجارت ، بورس ، سرمایه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: