bazarnews

کد خبر: ۵۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
طی روزهای گذشته شاهد عقب نشینى دلار از نرخ ١٣هزار تومانی خود بودیم که یکی از دلایل اصلی آن را می‌توان سفر رییس جمهور به عراق دانست.

با وجود این که سال ٩٧ به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود، اما مشاهدات بازار ارز حاکی از این است که تقاضا برای دلار به شدت کاهش یافته و این عامل در کنار دریافت بخشی از مطالبات دولت ایران از عراق باعث شد دلار از کانال١٣هزار تومان عقب‌نشینی کند.

براساس گزارش بانک مرکزی از ١٢ میلیارد دلار صادرات ایران به عراق، ٤میلیارد آن صادرات برق وگاز بوده که روز دوشنبه اولین بخش از مطالبات دولت ایران به حساب بانک مرکزی واریز شد و این موضوع سیگنال مثبتى به بازار منتقل کرد.

از طرف دیگر افت نرخ حواله درهم در کنار توسعه مناسبات سیاسی با عراق نیز بر کاهش نرخ دلار در بازار داخلی ایران تاثیر گذاشت به طوری که هفته پیش حواله درهم در محدوده ٣ هزار و ٥٠٠ تا ٥٤٠ تومان قرار گرفت و در همین راستا شاهد بازگشت دلار به کانال ١٢هزار تومان بودیم.

بر این اساس روز دوشنبه نرخ دلار به ١٢هزار و ٨٩٠ و چهارشنبه به ١٣هزار و ٨٠٠تومان رسید و امروز نیز در کانال ١٢.٩ در نوسان است و از همین رو انتظار می‌رود این روند با توجه به توسعه روابط تهران - عراق ادامه دار باشد.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: