bazarnews

کد خبر: ۵۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از عدم برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات اقتصادی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه دولت در این زمینه عملکرد قابل قبولی نداشته است.

صدیف بدری دراردبیلبا انتقاد از عدم برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات اقتصادی اظهار داشت: متاسفانه دولت در این زمینه عملکرد قابل قبولی نداشته و انتظار داریم در ارتباط با این که 14 میلیارد دلاری که برای تامین کالاهای اساسی مردم در نظر گرفته شده است دولت توضیحات قابل قبولی ارائه دهد.

وی با اشاره به آتش تورم صد در صدی نیز بیان کرد: عده‌ای از شرایط موجود به سود و منفعت خود استفاده می‌کنند در حالی که برخی دیگر زیر پا له می‌شوند و حتی برای تامین نان شب نیز سردرگم مانده‌اند که این مسئله بسیار تاسف بار بوده و متاسفانه هیچ عملکرد مناسبی را در این زمینه مشاهده نمی‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحریم‌ها و گرانی از یک طرف و جولان دلالان از سوی دیگر سبب ایجاد چالش‌های بسیار جدی در بین مردم شده است و هم‌اکنون با نزدیک تر شدن به ایام پایانی سال امید و آرامش از بین مردم فراری شده و شیب افزایش قیمت‌ها تندتر شده است.

بدری تصریح کرد: بازار بی در و پیکر این روزها بیشتر از هر زمان دیگری محسوس است و این سئوال برای ما پیش آمده که اصلا دولت برنامه‌ای برای رفع مشکلات پیش رو دارد و مشکل بیکاری و مسکن را چگونه برطرف می‌کند تا مردم بتوانند با وضعیت موجود برای تامین کالاهای اساسی تا این اندازه در مضیقه نباشند.

وی بیان کرد: به نظر بنده دولت در حال حاضر بازار را به حال خود رها کرده و در سردرگمی پیش می‌رود در حالی که باید در این شرایط برنامه اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی ارائه دهد و وضعیت آشفته مردم را برای عدم تامین کالاهای اساسی را در نظر بگیرد که این مسئله نیازمند شفاف‌سازی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس بیان کرد: ایجاد صف‌های طویل و عریض در اکثر نقاط کشور به طور آشکار شرایط و وضعیت نامناسب مردم را نشان می‌دهد که این موضوع نشان از سوءمدیریت‌ها و عدم نظارت‌ها و کنترل‌های مناسب است که تقاضا داریم در این زمینه برنامه‌های مناسبی در اسرع وقت تدوین و اجرا شود.

بدری با انتقاد از حقوق ناچیز کارگران نیز بیان کرد: حقوق کارگران باید مطابق با تورم در نظر گرفته شود و عدالت و مساوات در این زمینه مبنای کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه آمارسازی در اشتغال‌زایی نیز از دیگر مواردی است که امیدواریم در این زمینه نیز به جای آمارسازی‌ها هر چه سریع‌تر شفاف‌سازی شود.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: