bazarnews

کد خبر: ۵۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
شهرستان ورامین با بیش از ۲۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کشور و نگین انگشتری گردشگری استان تهران به شمار می‌آید.

بنابر مستندات تاریخی شهر ورامین را کوروش یکی از پادشاهان هخامنشی بنا نهاد و با توجه به مرکزیت و وسعت اش آن را "وارنا" نامید و همواره از این شهر به عنوان یکی از افتخارات خود یاد می‌کرد.

از مهمترین اماکن تاریخی و مذهبی ورامین می‌توان به مسجد جامع، برج علاء الدوله، بقعه مبارک امامزاده یحیی، امامزاده شاه محمد، امامزاده شاه حسین، امامزاده علی، آب انبار علی‌آباد، آب انبار حصارگلی، یخچال حصار کوچک، یخچال علی‌آباد و پل باقر آباد اشاره کرد که همگی نشان از قدمت تاریخی و مذهبی این شهرستان دارد.

در روستاهای ورامین، قلعه‌ها ، امارت‌های تاریخی ، خانه های بزرگ و حسینیه های قدیمی بسیاری وجود دارد .

6

مردم ورامین در نیمه اول قرن اول هجری قمری اسلام را پذیرفتند و در گسترش آن کوشیدند. در زمان آغاز غیبت کبری امام زمان در ورامین حافظان صدوق و عالمان علم حدیث و شیعیان معتقد بسیاری بودند که می‌توان از عقاب بن محمد ورامینی به عنوان یکی از بهترین حفاظ صدوق نام برد که این نشان از مذهب و تدین مردم این دیار دارد.

مردم شهرستان ورامین در راه پیروزی انقلاب اسلامی باسیل خروشان نهضت امام خمینی همراه شدند و برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی فداکاری‌های زیادی از خود نشان دادند.

مردم این منطقه در واقعه قیام 15خرداد 42 با تقدیم شهدای بسیار در شروع، ادامه و پیروزی انقلاب اسلامی نقش برجسته ای داشتند.

05

ورامین از شهرستان‌های استان تهران است و در منطقه‌ای حاصلخیز و جلگه‌ای واقع شده که از جنوب به دریاچه نمک، از شمال به دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز، از غرب به حسن‌آباد قم و از شرق نیز به گرمسار منتهی می‌شود.

در این شهرستان یک هتل، یک مجتمع پذیرایی و چهار اقامتگاه و خانه بوم گردی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرقی تهران واقع شده است و با توجه به نزدیکی ورامین به تهران ایام نوروز فرصت مناسبی برای گردش و بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی ورامین است.

 

ایلنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: