bazarnews

کد خبر: ۵۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
توصیه‌های پلیس فتا به مسافران نوروزی؛
رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به مسافران توصیه کرد به جای استفاده از اینترنت رایگان هتل‌ها و اماکن عمومی بهتر است از مودم‌های جیبی یا از بسته‌های اینترنتی ارائه شده از سوی اپراتورها استفاده کنید.
سرهنگ دوم مهدی شکیب تصریح کرد: با توجه به تنوع و فراوانی کاربران اینترنت رایگان اماکن عمومی مثل هتل‌ها، کافی شاپ‌ها و... فعالیتهکرها و مجرمان سایبری در بستر این‌گونه اینترنت‌ها محتمل‌تر است و این امر می‌تواند تهدید جدی برای کاربران دیگر باشد.

وی افزود: توصیه اول ما به مسافران نوروزی این است که به جای استفاده از اینترنت‌های رایگان اماکن عمومی از مودم‌های جیبی و قابل حمل استفاده نمایند و یا این‌که از بسته‌های اینترنتی اپراتورهای مخابراتی استفاده کنند تا در معرض حملات هکرها و مجرمان سایبری قرار نگیرند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در صورت ناچاری و اجبار بهتر است قبل از وصل شدن به این‌گونه اینترنت‌ها حافظه سیستم خود (تبلت، گوشی هوشمند و لپ تاپ) عاری از هرگونه اطلاعات شخصی و مهم مثل عکس و کلیپ‌های شخصی و اطلاعات بانکی باشد.

سرهنگ شکیب یادآورشد: همچنین کارهای مهم و حساسی مثل بانکداری الکترونیک، چک کردنایمیل و... را از طریق اینترنت‌های رایگان انجام ندهید.

وی با بیان اینکه فعال بودن دیوار آتش (فایر وال) سیستم یک ضرورت است، تاکید کرد: حتما از آنتی ویروس به روز و قوی استفاده کنید.

سرهنگ شکیب در پایان گفت: هموطنان می‌توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق پل ارتباطی ما در سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

 

فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: