bazarnews

کد خبر: ۵۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸

حسن شکوهی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری  از رکود حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت در ماه های اخیر، تقاضای چندانی برای خرید در بازار وجود ندارد.

وی از ثبات نرخ گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و افزود: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان در خرده فروشی ها عرضه می شود.

شکوهی با اشاره به اینکه قاچاق دام از مرز های کشور به حداقل رسیده است، بیان کرد: با توجه به قوانین جدید دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا، جابه جایی دام در استان ها به سختی انجام می گیرد که این امر در کنار کشتار دام در استان ها بر کنترل قاچاق تاثیر خوبی داشته است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری ادامه داد: با توجه به میزان واردات، حذف فله ای عرضه گوشت و توزیع بسته بندی انتظار می رود که روند کاهشی قیمت گوشت در بازار ادامه دار شود.


 


وی از کاهش قیمت دام زنده در بازار خبرداد و گفت: هم اکنون هر کیلو دام زنده با نرخ ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان در میادین عرضه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوشت قرمز نیست، بیان کرد: با توجه به ذخیره سازی مناسب و عرضه تولید داخل به بازار، قیمت دام زنده و به تبع آن گوشت قرمز کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه زمینه دام مولد در میادین کاهش یافته است، بیان کرد: با توجه به ممنوعیت جابه جایی دام از شهرستان ها باید تدابیری اندیشیده شود چرا که تهران عمدتا مصرف کننده است.

شکوهی در ادامه افزود: علی رغم آنکه برخی افراد اظهاراتی مبنی بر کمبود گوشت در بازار را مطرح می کنند، اما چنین امری صحت ندارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستانی ری در پایان درباره تاثیر تعطیلی کشتارگاه ها بر قیمت گوشت در بازار تصریح کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، تعطیلی کشتارگاه ها در ایام نوروز تاثیری بر نوسان قیمت ندارد. ضمن آنکه بعد از تعطیلات نوروز با رفع موانع جابه جایی دام در استان ها پیش بینی می شود که قیمت گوشت در بازار کاهش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: