bazarnews

کد خبر: ۵۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
رئیس کمیته امداد از ارسال ۲۵میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی مردم به مناطق آسیب دیده از سیل در شمال خبر داد.

سید پرویز فتاح با اشاره به آغاز کار اطلاع رسانی و جمع آوری کمک‌ها به آسیب دیدگان از سیل در ۳ استان شمالی گلستان، مازندران و خراسان شمالی از پنجم فروردین گفت: تا صبح دوازدهم فروردین همه کمک‌ها با پویش مردمی و با محوریت گلستان، ۱۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و ۱۵ میلیارد تومان هم کمک‌های کالایی بود که اکثر آن‌ها در مناطق سیل زده شمال توزیع شده و بقیه هم در راه است.

وی با بیان اینکه به دلیل بارندگی عملیات توزیع کمک‌ها به مناطق آسیب دیده از سیل به کندی صورت گرفته است، افزود: انشاالله همه کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده می‌رسد و تمام ۲۵ میلیارد تومان با نیت مردم بزرگوار ایران به ۳ استان شمالی ارسال شده است.

فتاح گفت: بخشی از این کمک‌ها به صورت نقدی به حساب‌ها واریز شده است و بخش دیگری از آن هم هفته بعد واریز می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ما از دولت هم کمک‌های لازم را می‌گیریم و از محل بیمه هم شاید تا حدی بتوانیم غرامت دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: تمام خانه‌های آسیب دیده از سیل در شمال کشور بهتر از قبل ساخته و تعمیر می‌شود و لوازم زندگی برای همه آسیب دیدگان از سیل بلااستثناء تأمین و تحویل داده می‌شود.

فتاح گفت: بنیاد برکت و بنیاد علوی هم به ما در این زمینه کمک کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه از دیروز صبح با توجه به حوادث سیل در غرب و جنوب غرب کشور وضعیت عوض شده و وسعت سیل و خسارات بالا رفته و چند استان را در بر گرفته است، افزود: به همین منظور پویش جمع آوری کمک‌های مردمی، نه فقط برای شمال کشور بلکه برای همه آسیب دیدگان از سیل است.

وی اعلام کرد: اولین مرحله از این کمک‌ها شامل ۲ و نیم میلیارد تومان نقد دیروز عصر به حساب آسیب دیدگان از سیل در استان‌های خوزستان، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و لرستان واریز کردیم.

فتاح گفت: اگر راه‌ها و پروازها اجازه دهد ما می‌توانیم اولین کمک‌های کالایی را هم به این استان‌ها ارسال کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه همه خسارات ناشی از سیل جبران خواهد شد، خطاب به مردم آسیب دیده از سیل در استان‌های مختلف گفت: جای نگرانی نیست و فقط باید این دوره سخت آبگرفتگی و تخلیه آب سپری شود.

وی از مردم صبور خوزستان هم خواست تا این چند روز را پشت سر بگذارند و ابراز امیدواری کرد: فرصت لازم به دست آید تا کمیته امداد بتواند خدمات مورد نیاز را به آن استان ارائه دهد.

فتاح گفت: ما از محل صندوق کمیته امام خمینی (ره) بدون استثنا برای همه کسانی که از سیل خسارت دیده اند ۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه بلافاصله پرداخت می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: برای کسانی که خسارت دیده اند و ممکن استاشتغال شأن برای رونق نیاز به زمان داشته باشد، وام آن‌ها استمهال شد و دوباره وام مجدد ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی از محل صندوق کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی افزود: اگر نیاز باشد ما به صورت موقت عده‌ای را هم می‌توانیم تحت پوشش و حمایت بگیریم تا به وضعیت طبیعی و گذشته خود برگردند.

فتاح با بیان اینکه کمک‌های مردمی در مناطق سیل زده بسیار کارساز بوده و به سرعت به این مناطق ارسال شده است، از مردم خواست در این شرایط که مردم چند استان دچار آسیب و خسارت از سیل شده اند با دستان پرمهر خود کمک‌های بیشتری به آن‌ها کنند.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد امانت دار مردم است، افزود: مردم به شایعات و وسوسه‌های عده‌ای معاند که می‌خواهند با این اقدامات خیرخواهانه مقابله کنند گوش ندهند و بدانند همه کمک‌های آن‌ها به محل هدف می‌رسد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در تعطیلات مردم برای پرداخت کمک می‌خواهند بیشتر از کارت استفاده کنند گفت: ما از درگاه‌های مختلف کارت اعلام کردیم.

وی افزود: هم شماره USSD و هم شماره حساب ۳۳۳۳ بانک ملی را برای کمک اعلام کرده ایم که مردم می‌توانند کمک‌های خود را به صورت نقدی به این طریق پرداخت کنند.

فتاح گفت: تمام پایگاه‌های کمیته امداد در سراسر کشور و مراکز نیکوکاری به صورت شبانه روزی آماده اند تا کمک‌های مردم را بگیرند، تقسیم بندی کنند و آن‌ها را در سریع‌ترین زمان به دست مردم آسیب دیده از سیل برسانند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: بیشترین، ضروری‌ترین و مناسب‌ترین روش کمک به مردم آسیب دیده از سیل پول نقد است، زیرا نیازها متفاوت و تشخیص آن به دلیل تنوع دشوار است.

وی افزود:، چون لوازم زندگی در سیل آسیب می‌بیند و لوازم برقی از بین می‌رود ما اعلام کردیم به همه آُسیب دیدگان از سیل فرش می‌دهیم.

فتاح با اعلام اینکه همه مردم در مناطق سیل زده نیاز به یخچال دارند، گفت: غذا، لباس و لوازم خانگی نو ازجمله موارد مورد نیاز مردم آسیب دیده از سیل است که امیدواریم با جمع آوری آن‌ها بتوانیم سریع‌تر این لوازم را به مناطق سیل زده ارسال کنیم.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: