bazarnews

کد خبر: ۵۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
بازارنیوز بررسی می‌کند:
بررسی تازه‌ترین آمار واردات گمرک ایران نشان می‌دهد تا پایان بهمن سال ۹۷، حجم واردات کشور ۳۸۵۰۰ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۱.۵ درصد کاهش داشته است.

گروه بازرگانی بازارنیوز : بررسی تازه ترین آمار واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد تا پایان بهمن ماه سال 97، حجم واردات کشور 38500 میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 21.5 درصد کاهش داشته است.

واردات از کدام کشورها افزایش یافته؟

طبق آمار، بیشترین درصد افزایش ارزش واردات متعلق به کشورهای اسکاتلند، سوازیلند و عمان بوده است. اسکاتلند، گرچه سهم زیادی از واردات کشور را به خود اختصاص نداده است اما با افزایش 3500 درصدی صادرات خود به ایران نسبت به سال 96، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

کاهش واردات از شرکای اصلی تجاری

در بین 20 کشور اول مبدا واردات کشور، واردات از عمده کشورها با کاهش مواجه شده است. واردات از سه کشور اول فهرست واردات، یعنی چین، امارات و ترکیه به ترتیب با 20، 34 و 23 درصد کاهش نسبت به سال 96 مواجه شده است. همچنین واردات از کشورهای روسیه، عمان و اتریش با افزایش 76، 132 و 45 درصدی نسبت به سال 96 مواجه شده است که با توجه به روند کاهشی واردات کشور در سال 97 نسبت به 96، رشد چشمگیری به شمار می آید.

بیشترین واردات مربوط کدام کالاست؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط گمرک، ذرت دامی، برنج و قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری در سه رتبه نخست جدول بیشترین کالای وارد شده هستند. در سال 97 یک میلیارد و 869 میلیون دلار ذرت دامی، یک میلیارد و 344 میلیون دلار برنج نیمه سفید شده و یک میلیارد و 299 میلیون دلار قطعات منفصله جهت تولید سواری وارد کشور شده است که این میزان، نسبت به سال 96 به ترتیب 28.19 ، 24.71 و 19.02 درصد افزایش یافته است. حجم عمده ذرت دامی از کشورهایی چون سوئیس، سنگاپور، هلند و روسیه، حجم عمده برنج از کشورهای هندوستان و پاکستان و حجم عمده قطعات منفصله از کشورهای چین، کره جنوبی و فرانسه به کشور وارد شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: