bazarnews

کد خبر: ۵۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
رییس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: برخی از کسبه و مالکان گاراژهای اوراقی نسبت به تغییر صنف محله شوش مقاومت کرده و اجازه تغییر نمی‌دهند.

 حمیدرضا تحصیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام ساماندهی محله شوش بعد از انتقال اوراقچی‌ها به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: آنجا مسئله پیچیده‌ای دارد. اوراقچی‌ها جمع شدند. اکنون باید برای گاراژ‌ها و مغازه‌هایی که خالی مانده‌اند تصمیم بگیریم. همانطور که می‌دانید ضلع غربی خیابان بلور فروشی است و این صنف به ما اجازه نمی‌داد که در سمت دیگر هم بلورفروشی ایجاد کنیم، تفاوت قیمت هم در این دو ضلع بالای 70 تا 80 درصد است.

او ادامه داد: در این باره خیلی فکر کردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم بازار پلاستیک ایجاد کنیم که وقتی کسی بلور جهیزیه‌اش را از آنجا می‌خرد، بتواند همان جا هم لوازم پلاستیکی مورد نظرش را تهیه کند. در آنجا بازار ایجاد کردیم، شب عید چادر زدیم، پخش موسیقیداشتیم، هزینه کردیم؛ اما هجوم آوردند و همه چیز را پاره کردند و دردسر‌های زیادی برای ما ایجاد شد.

تحصیلی در توضیح علت این موضوع اظهار کرد: دلیل این که این اتفاق نمی‌افتد این است که آنجا یا وراثتی است و یا مغازه‌ها یک مالک کلی دارد؛ برای مثال صاحب برخی از سرقفلی‌هافوت شده است و  ورثه به یکدیگر اجازه فعالیت نمی‌دهند. یا مالک کلی می‌گوید شغل شما باید همان اوراقچی باشد، اما مستاجر می‌گوید شغل من را شهرداری جمع کرده است و من می‌خواهم شغل دیگری داشته باشم، حتی برای جواز ساخت هم اجازه نمی‌دهند؛ یعنی خودشان نمی‌گذارند و با هم اختلاف دارند. در آنجا ما با مشکلات مالک و مستأجری، انحصار و وراثتی و... مواجه هستیم.

تحصیلی در پایان گفت: وقتی قرار است تغییر شغل انجام گیرد، مالک اصلی باید بداند و اکنون مالک اصلی اجازه نمی‌دهد. برخی هم که می‌خواهند شغل جدید ایجاد کنند، شرکایی دارند که آنها موافقت نمی‌کنند. اختلافات بسیار عجیبی در آنجا داریم؛ اما ما مسئله را رها نکرده‌ایم، هم از نظر حقوقی و هم از نظر اقتصادی بررسی می‌کنیم که راه مناسبی برای حل مسئله پیدا کنیم و جزء اولویت‌های اصلی ما است.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: