bazarnews

کد خبر: ۵۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: تروریست خواندن سپاه، نشانه ضعف، ترس و سردرگمی آمریکا و افول قدرت آنهاست.

 

 امیر احمدرضا پوردستان در آئین بیستمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و ۱۱۰ شهید شاخص در نیرو‌های مسلح عنوان کرد: صیاد شیرازی بزرگ مردی بود که هیچ واهمه‌ای از انجام کار‌های سخت و دشوار نداشت.

امیر پوردستان افزود: وی با اعتقاد و توکل به خدا، بزرگ‌ترین گره‌های موجود در صحنه دفاع مقدس را باز می‌کرد و در میدان‌های نبرد به ایفای نقش می‌پرداخت.

وی اظهار کرد:صیاد شیرازی دارای هوش و نبوغ در امور نظامی و تدبیر در گذر از شرایط سخت بود، او با روح وسیع و اخلاص، خدمات ارزنده‌ای به نظام جمهوری اسلامی ارائه کرد و هیچ گاه برای مطرح شدن و کسب نام و شهرت، قدمی برنداشت.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش مهم‌ترین ویژگی صیاد شیرازی را ولایت مداری برشمرد و بیان کرد: ولایت مداری در همه رفتار و منش او نقش داشت و هرگز قرائت به رای نمی‌کرد و قرائت او از رویدادها، همان قرائت، ولی فقیه بود، وی در تمام عرصه‌ها گوش به فرمان ولایت فقیه بود و در مقابل امر رهبر انقلاب همچون سربازی مخلص عمل می‌کرد.

امیر پوردستان گفت: ایجاد قرارگاه مشترک سپاه و ارتش که در دوران دفاع مقدس به عنوان یک حرکت بزرگ شکل گرفت توسط صیاد شیرازی پایه گذاری شد و پیروزی‌های زیادی را رقم زد.

وی افزود: همه شهیدان انقلاب اسلامی روح بزرگی داشتند و برای آسایش و امنیت دیگران در راه خدا به شهادت رسیدند، شهدایی، چون صیاد شیرازی و چمران و دیگر شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از چنین روحیه‌ای در دفاع از مردم ستمدیده برخوردار بودند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به خسارات و تلفات سیل اخیر عنوان کرد: امروز نیز افرادی هستند که با همان روحیه بزرگ برای خدمت به مردم، روز و شب نمی‌شناسند و کمبود اعتبارات و امکانات موجب دست کشیدن آن‌ها از انجام وظایف انسانی و دینی شان نمی‌شود.

وی اظهار کرد: پیچ‌های تاریخی نیز همانند پیچ‌های طبیعی هستند و اگر به الزامات و ابعاد مختلف آن توجه نشود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به وجود می‌آورند.

امیر پوردستان بیان کرد: در طول تاریخ، رویداد‌هایی مانند پیروزی انقلاب اسلامی، فروپاشی شوری سابق و بیداری اسلامی نشان گر افول قدرت سیاسی و نظامی آمریکا بود.

وی گفت:آمریکا دیگر قدرت جنگ نظامی را ندارد، از این رو به راهبرد‌های دیگری روی می‌آورد تا ضعف و افول قدرت خود را جبران کند؛ راهبردهایی، چون تفرقه میان شیعه و سنی و اسلام هراسی و تحت فشار قرار دادن سپاه در ایران از جمله این راهبردهاست.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش عنوان کرد: ماجرای تروریست خواندن سپاه، نشانه ضعف، ترس، سردرگمی آمریکا و افول قدرت آن‌هاست، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی حوادث و اتفاقات در ایران توسط آمریکا کنترل می‌شد، اما با پیروزی انقلاب، بسیاری از امتیازات از آمریکا سلب شد از این رو عداوت و دشمنی آمریکا علیه ایران شدت گرفت.

امیر پوردستان افزود: البته دشمنی آمریکا علیه ایران تنها به واسطه از دست دادن منافع سیاسی و اقتصادی اش بعد از انقلاب نیست بلکه ادبیات انقلاب اسلامی است که در جان و روح ملت‌ها نفوذ کرده است و این خطر بزرگی برای آمریکا به شمار می‌رود.

وی گفت: اگر سپاه در سوریه، عراق و لبنان ورود نمی‌کرد، امروز نامی از این کشور‌ها وجود نداشت و تروریست‌ها چهره این کشور‌ها را تغییر داده بودند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش عنوان کرد: تروریست خواندن سپاه توسط آمریکا، شرایط را برای نیرو‌های این کشور در منطقه سخت‌تر خواهد کرد.

وی بیان کرد: قبل از این نیرو‌های آمریکایی در منطقه از سایه خودشان نیز هراس داشتند و با تروریست شدن نیرو‌های آمریکا در غرب آسیا، وحشت زیادی وجود نیرو‌های آمریکایی را گرفته است و قطعا شرایط برای نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه سخت‌تر می‌شود.

فردانیوز

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: