bazarnews

کد خبر: ۵۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کلوگزاسیلین برای درمان انواع گسترده‌ای از عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌شود. این دارو یک نوع آنتی بیوتیک پنی سیلین است. کلوگزاسیلین رشد باکتری‌ها را متوقف می‌کند.

 کلوگزاسیلین برای درمان انواع گسترده‌ای از عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌شود. این دارو یک نوع آنتی بیوتیک پنی سیلین است. کلوگزاسیلین رشد باکتری‌ها را متوقف می‌کند.

این نوع از آنتی بیوتیک‌ها تنها عفونت‌های باکتریایی را از بین می‌برند و برای عفونت‌های ویروسی (مانند سرماخوردگی معمولی و آنفولانزا) فایده‌ای ندارند. استفاده غیرضروری یا سوء مصرف آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند تأثیرگذاری این آنتی بیوتیک را کاهش دهد.

چطور از کپسول کلوگزاسیلین استفاده کنیم؟

این دارو را به صورت خوراکی طبق تجویز پزشک مصرف کنید. این دارو وقتی با معده خالی مصرف شود بهترین شرایط را برای جذب خواهد داشت (۱ ساعت قبل یا ۲ ساعت بعد از غذا).

اگر از سوپانسیون مایع این دارو استفاده می‌کنید، بطری را قبل از مصرف خوب تکان دهید.

دوز مصرف بر اساس شرایط پزشکی شما و واکنش‌تان نسبت به درمان تعیین می‌شود. در کودکان، دوز مصرف بر اساس وزن و سن تجویز می‌شود.

برای این‌که این دارو بهترین تأثیر را داشته باشد، این آنتی بیوتیک را در فواصل زمانی مشخص مصرف کنید. برای این‌که زمان مصرف دارو یادتان بماند بهتر است هر روز در ساعت مشخصی مصرف شود.

تا زمانی‌که دوره درمان‌تان به اتمام نرسیده است مصرف این دارو را ادامه دهید، حتی اگر علائم بیماری‌تان پس از چند روز از بین برود. توقف زودهنگام مصرف این دارو موجب می‌شود باکتری‌ها به رشد خودشان ادامه دهند و در نتیجه موجب بروز مجدد عفونت می‌شود.

اگر مشکل‌تان باقی ماند یا تشدید شد به پزشک‌تان اطلاع دهید.

عوارض مصرف کپسول کلوگزاسیلین

ممکن است درد معده، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، نفخ و خشک شدن دهان رخ دهد. اگر هر یک از این عوارض جانبی در شما تشدید شد، بلافاصله به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.

اگرچه این اتفاق مرسوم نیست ولی ممکن است در زمان مصرف این دارو به بیماری زبان مودار سیاه (زبان مودار سیاه به واسطه رشد باکتری یا قارچ روی سطح پشتی زبان ایجاد می‌شود) دچار شوید. این بیماری بی‌خطر است و معمولا پس از درمان از بین می‌رود. بهداشت دهان‌تان را به خوبی رعایت کنید و روزانه دو مرتبه با یک مسواک نرم روی زبان‌تان بکشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

فردانیوز

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: