bazarnews

کد خبر: ۵۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
واکنش ها به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه
وزیر امورخارجه ترکیه با انتقاد شدید از اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه گفت: تروریستی اعلام کردن نیروهای رسمی یک کشور دیگر اقدامی به شدت خطرناک است.

مولود چاووش اوغلو در گفت‌وگو با شبکه ان‌تی‌وی بار دیگر موضع کشورش درباره اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران را تکرار کرد و گفت که این یک اقدام کاملاً غلط است.

اوغلو تصریح کرد: این تصمیم به شدت اشتباه است. از نظر ما نیز سپاه پاسداران نباید در سوریه باشد، ما سیاست‌های ایران را درست نمی‌دانیم اما قرار دادن نیروهای رسمی یک کشور در فهرست سازمان‌های تروریستی بسیار خطرناک است. ایران نیز فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) را تروریستی اعلام کرده و این اشتباه است.

وی ادامه داد: شما خود با گروه پ. ک. ک همکاری می‌کنید، سپس چگونه ارتش رسمی یک کشور دیگر را تروریستی اعلام می‌کنید. من این را درست نمی‌دانم.

چاووش اوغلو همچنین گفت: موضع ایران به دنبال تصمیم آمریکا شدت خواهد یافت که جالب نیست. نباید اقدام نادرست را با اقدام نادرست دیگری پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، وزیر امورخارجه ترکیه مولود در نشست خبری مشترک با همتای قطری خود نیز در رابطه با اقدام آمریکا علیه سپاه گفته بود: آمریکا این تصمیم را اتخاذ کرد و این تصمیم یک‌جانبه بوده است. این بخشی از تحریم‌ها و فشارهایی است که آمریکا علیه ایران وضع کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ما می‌گوئیم و تکرار می‌کنیم که این اقدام تنها از سوی واشنگتن صادر شده است و عمومیت بخشیدن به آن امکان پذیر نیست.

وزیر امورخارجه ترکیه تاکید کرد که کشورش اقدامات یک‌جانبه را تأیید نمی‌کند.

دولت آمریکا روز دوشنبه ۱۹ فرودین ماه در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه کشورمان نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد که با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی مواجه شد.

شورای عالی امنیت ملی ایران در واکنش به این اقدام آمریکا و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این فرماندهی موسوم به سنتکام را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

 

بیانیه سازمان پدافند غیرعامل سپاه رکن و پایه محکم حراست از انقلاب اسلامی است

در بیانیه سازمان پدافند غیرعامل آمده است: سپاه رکن و پایه محکم حراست از انقلاب اسلامی است و فلسفه وجودی سپاه را هیچ چیز به اندازه ارزش دستاوردها و اهداف مورد نظر انقلاب اسلامی بیان نمی کند.
سپاه رکن و پایه محکم حراست از انقلاب اسلامی است

به گزارش  روابط عمومی سازمان پدافند غیر عامل کشور، این سازمان طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام سخیف آمریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی،اعلام کرد: فلسفه وجودی سپاه را هیچ چیز به اندازه ارزش دستاوردها و اهداف مورد نظر انقلاب اسلامی بیان نمی کند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اخیرا اظهارات گستاخانه و نابخردانه مقامات آمریکا شدت یافته و اقدامات شیطانی دولت آمریکا به روال متداولی تبدل شده و در دشمنی آشکار، همزمان با برسمیت شناختن حق مالکیت کشور غاصب اسرائیل نسبت به بلندیهای اشغال شده جولان سوریه، بر خلاف عرف و مناسبات بین المللی، نیروی نظامی رسمی یک کشور عضو سازمان ملل متحد یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.‌

سوم شعبان به حق"روز پاسدار" نام گرفته است. سپاه رکن و پایه محکم حراست از انقلاب اسلامی است. فلسفه وجودی سپاه را هیچ چیز به اندازه ارزش دستاوردها و اهداف مورد نظر انقلاب اسلامی بیان نمی کند. انقلابی که ریشه های فساد را قطع، و نهال طیبه ایمان ، استقامت و استقلال را در کشور و در دل ملت ایران بارور کرد و با چشمه جاری و زلال ولایت، آن را آبیاری نمود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دستاوردهای بزرگ ملت و انقلاب اسلامی ایران است که علاوه بر حفظ امنیت و مسائل دفاعی، در عرصه‌های دیگری همچون سازندگی، عمران، خدمت‌رسانی به محرومان، مسائل فرهنگی و هنری و تولید فکر انقلابی، نقش‌آفرینی می‌کند و براساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که در چهل سال گذشته با تمام وجود از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری کرده است و مصداق این جمله رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) قرار گرفته است که فرمودند: « جمله معروف امام (ره) مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» به این دلیل بود که سپاه، شجره طیبه‌ای است که از هویت آن، ایمان و حرکت انقلابی و جهادی می‌تراود و حفظ کشور و انقلاب نیز منوط به استمرار این عناصر مهم است».

با توجه به برکات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته انقلاب اسلامی و با نگاه به اینکه اساس مشکل استکبار جهانی، وجود جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران است؛ دشمن به‌خصوص استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار بارها به بهانه‌های واهی درصدد ضربه زدن به این رکن رکین انقلاب برآمده با روش‌های مختلف اعم از تخریب، ترور، تحریم و... مورد هجمه و حمله قرار داده است. اما این اقدام سبکسرانه برای ایران اسلامی تازگی چندانی ندارد و ملت ایران ۴۰ سال است که با این اقدامات آمریکا روبه‌روست و برایشان رفتار جدیدی نیست. بزرگ‌ترین تجربه ایران در این ۴۰ سال ایستادن مقابل ظالمان و مستکبران عالم بوده است و به‌خوبی توانسته با همین ایستادگی، معادلات بین‌المللی را تغییر دهد. ایران کشوری غنی، ریشه‌دار، متمدن، قدرتمند و دارای نفوذ در معادلات جهانی است که لایه‌های نفوذش مخصوصاً در منطقه انکارناشدنی است و قطعاً تبعات سنگینی برای آمریکا دارد.

دلاورمردان سلحشور میهن اسلامی و شاگردان مکتب شهادت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شجاعانه و بی‌پروا در مقابل دشمنان ایستاده اند و با هراس افکنی در اردوگاه پلیدشان، آنان را به گدایی امنیت از دیگران واداشته اند، تا با تسکین آلام ستمدیدگان، از میراث‌ فاخر امامت، فقاهت و ولایت پاسداری کنند.

ملت شریف، بردبار و سلحشور ایران، همواره مدافع سپاه «عمود خیمه رهبری» بوده وضمن دفاع از اقدامات متقابل تحت منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) حمایت از این ظرفیت عظیم راهبردی و سرنوشت انقلاب و نظام را رسالت دائمی خود دانسته و نقشه ها وسناریوهای دشمن در تخریب سپاه خنثی و بی اثر خواهند ساخت و اعلام می کنیم اقدام نسنجیده دولت مردان آمریکا موجب افزایش و انسجام ملی و تبدیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سپاه پاسداران 80 میلیونی گردید ، بطوریکه هریک از آحاد ملت شریف ایران خود را پاسدار و همراه سپاه پاسداران می داند و پاسخ به هرگونه اقدام تروریستی آمریکایی در منطقه را حق مشروح ملت و نیروهای مسلح ایران می دانیم.

بیانیه حزب اعتدال و توسعه در محکومیت اقدام تبلیغاتی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حزب اعتدال و توسعه در محکومیت اقدام تبلیغاتی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

اقدام اخیر دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ادامه دیگر خباثت‌های آن دولت، نشان دهنده اوج دشمنی و کینه نظام سلطه با ملت و نظام جمهوری اسلامی است.

حزب اعتدال و توسعه این اقدامِ تبلیغاتی که با هدفِ خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی است را شدیداً محکوم می‌کند و اطمینان دارد دولت تدبیر و امید همانگونه که طی سال‌های گذشته با دیپلماسی مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و اقتدار توانست اجماع صورت گرفته علیه کشورمان را فروبریزد، در این برهه نیز با تکیه بر همان اصول و با همکاری دیگر ارکان نظام و بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری، گام‌هایی استوار در حراست از امنیت ملی و منافع کشور بر خواهد داشت.

حزب اعتدال و توسعه، با تقدیر از پویش عمومی آحاد ملت، احزاب و گروه‌های سیاسی در محکومیت سراسری و تقبیح اقدام اخیر آمریکا، آن را تأکیدی دوباره بر این مهم می‌داند که اختلاف سلایق، مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ اقتصادی و نیز گلایه‌ها از برخی کاستی‌های موجود، نخواهد توانست خللی در انسجام و وحدت ملی در مقابل تهدید خارجی ایجاد کند.

درخواست ستاد حقوق بشر از شورای امنیت در پی اقدام اخیر آمریکا در خصوص سپاه

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از اقدام اخیر دولت ترامپ و هشدار نسبت به عواقب نقض سیستماتیک حقوق بین الملل توسط آمریکا، از دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت و کمیسرعالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا ضمن ورود جدی به موضوع فوق، اقدام قانونی و عملی قاطع خود در این زمینه را به کار گیرند.

متن بیانیه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی به شرح ذیل است:

"بار دیگر جامعه جهانی شاهد نقض سیستماتیک حقوق و قوانین بین الملل توسط دونالد ترامپ بود. فردی که مترصد نابود سازی حقوق بین الملل در پرتو بکارگیری زور و یاغی گری است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اقدام اخیر اتاق فکر دو نفره (ترامپ نتانیاهو) را نقض صریح بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد دانسته و آن‌را همانند سایر اقدامات یکجانبه ترامپ اعم از امضای شرم آور اعلامیه حاکمیت رژیم اشغالگر قدس بر بلندی‌های جولان، شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت این رژیم، دخالت آشکار در امور داخلی و اعمال تحریم‌های یکجانبه متعدد و ظالمانه علیه کشورهای مختلف جهان، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و خروج از برجام، تهدید و متعاقباً خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، خروج از موافقتنامه پاریس و نقض ده‌ها سند و تعهد بین المللی نماد کارنامه سیاه ترامپ در کاخ سفید دانسته و در همین رابطه شناسایی سپاه پاسداران ایران در ردیف گروه‌های تروریستی را اقدام جدید دیگری در مسیر نضج تنفر و ناامنی در جهان، خصوصاً منطقه غرب آسیا قلمداد و به شدت محکوم می‌کند.

عملکرد دونالد ترامپ طی سه سال گذشته نماد اقدام سیستماتیک وی برای بدبین کردن ملت آمریکا و سایر کشورهای جهان نسبت به سه طیف از انسان‌ها یعنی مسلمانان، خارجیان و مهاجران از یک سو و خلق دو پدیده جدید یعنی ً تروریسم شویی ً و ً تروریسم زایی ً در جهان می‌باشد.

امروز تداوم حمایت مبتنی بر زور از نماد بارز تروریسم دولتی در منطقه غرب آسیا یعنی رژیم اشغالگر قدس از یک سو و تلاش برای جایابی و تقویت گروه‌های تروریستی بخشی از کارنامه سیاه آقای ترامپ در کاخ سفید می‌باشد.

در شناسایی تروریست‌های واقعی در جهان ذکر این نکته لازم است که فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران ایران بعنوان منسجم‌ترین و منظم ترین نیروی نظامی موفق در برچیدن شبکه‌های تروریستی تحت الحمایه آمریکا و اسرائیل در منطقه غرب آسیا و فعال در کمک به غیرنظامیان و دولت‌ها به هنگام وقوع حوادث طبیعی چون سیل و زلزله، علاوه بر ۸۰ میلیون ایرانی، امروز مورد وثوق و احترام دول و ملل منطقه خصوصاً دهها میلیون شهروند عراقی، سوری، افغانی… می‌باشند.

شایان ذکر است فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران هرگز همانند ترامپ و دولتمردانش که اخیراً نیز به دلیل ارتکاب جرایم گسترده جنگی در افغانستان و آغاز تحقیقات مقدماتی توسط دیوان کیفری بین المللی با رسوایی جدید دیگری روبرو هستند، هرگز شبانه و تحت شدیدترین پوشش‌های امنیتی به کشورهایی که اخیراً از یوغ تروریست‌ها خارج شده‌اند، سفر نکرده و محافظین واقعی ایشان همانا ملت‌ها و دولت‌های فهیم منطقه می‌باشند.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام انزجار شدید از اقدام اخیر دولت ترامپ و هشدار نسبت به عواقب نقض سیستماتیک حقوق بین الملل توسط آمریکا، از دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت و کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌خواهد تا ضمن ورود جدی به موضوع فوق، اقدام قانونی و عملی قاطع خود در این زمینه را به کار گیرند."

بغداد: تصمیم آمریکا علیه سپاه در راستای ثبات منطقه نیست

سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق ضمن انتقاد از اقدام واشنگتن علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأکید کرد که عراق مقر یا محلی برای آسیب رساندن به کشورهای همسایه نخواهد شد.

«احمد الصحاف» سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق به تصمیم آمریکا درباره قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست گروه‌های تروریستی واکنش نشان داد.

الصحاف تأکید کرد که این تصمیم آمریکا علیه سپاه در راستای ثبات منطقه به شمار نمی‌رود.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از این مسئول عراقی گزارش داد که «به موضع ثابت خود پایبند هستیم و اجازه نخواهیم داد که خاک عراق، مقر یا گذرگاهای برای آسیب رساندن به هیچ یک از کشورهای همسایه شود».

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چندی پیش مدعی شده بود که این کشور با حضور در عراق قصد دارد تحرکات جمهوری اسلامی ایران را تحت نظر داشته باشد؛ اظهار نظری که واکنشهای منفی زیادی به همراه داشت.

وی در ادامه تصریح کرد که «جنگ ما علیه تروریسم طولانی بود و هزینه ما نیز زیاد بود... از مواضع دوستان نیز قدردانی می‌کنیم».

الصحاف باز هم تأکید کرد که عراق وارد هیچ ائتلافی نخواهد شد و (فقط) هر طرح مثبتی را که برای امنیت منطقه باشد، اجرایی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در پایان خاطر نشان کرد که تروریسم در این کشور شکست خورده و «نابودی آن در منطقه مستلزم تلاش همه طرفهای حاضر در آن است».

آمریکا هفته جاری نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروههای تروریستی قرار داد و متقابلا شورای عالی امنیت ملی ایران نیروهای آمریکایی را تروریستی اعلام کرد.

در همین راستا، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز گذشته در بغداد به دیدار «برهم صالح» رئیس جمهور عراق رفت.

دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در سطح عربی و بین‌المللی بررسی شد.

در این دیدار بر «اهمیت تحکیم همکاری امنیتی و نظامی در مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم... و لزوم کاهش تنش در منطقه» تأکید شد تا امنیت منطقه و بین‌الملل تقویت شود.

یک مقام عراقی هم روز گذشته اعلام کرد که آمریکایی‌ها تدابیر امنیتی در اطراف سربازخانه‌ها و آشیانه بالگردها را تشدید کرده‌اند و همزمان هواپیماهای شناسایی در اطراف پایگاهها علی رغم حضور هواپیماهای عراقی، به پرواز در آمده‌اند.

او تأکید کرد که نمی‌توان وجود ارتباط میان تروریستی خواندن سپاه پاسداران و افزایش سطح تدابیر امنیتی را منکر شد.

فردانیوز

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: