bazarnews

کد خبر: ۵۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد
وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: مذاکرات تجاری چین و آمریکا پیشرفت مناسبی دارد و امروز هم از سر گرفته شده است. قرار است برای تضمین اجرای توافقات اداره تنفیذ راه‌اندازی شود.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: مذاکرات آمریکا و چین درباره رفع تنش‌های تجاری وضعیت مطلوبی داشته و آنطور که مسئولان دو کشور می‌گویند نتیجه رضایتبخشی دارد. 

رویترز امروز با ارائه صحبت‌های منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشت: آمریکا و چین برای اجرایی ساختن توافقاتشان در زمینه مسائل تجاری به سازوکارهایی نیاز دارند که در این زمینه قرار است «اداره تنفیذ» راه‌اندازی شود  تا تضمینی برای اجرایی کردن توافقات باشد. 

منوچین که در تلویزیون  سی‌ان‌بی‌سی آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: مذاکرات رو به پیشرفت است و گفت‌و‌گوها ادامه دارد و قرار است این مذاکرات در اوایل صبح پنج‌شنبه به وقت واشنگتن دوباره پیگیری شود. 

منوچین با بیان اینکه هنوز مسائل مهمی بین دو کشور وجود دارد گفت: ما توافقات بسیار خوبی درباره سازوکارهای تنفیذ داشتیم و توافق کردیم که هر دو طرف چنین اداره‌ای را راه‌اندازی کند. 

منوچین درباره اینکه تعرفه 250 میلیارد دلاری اعمال شده روی کالاهای چینی حذف می‌‌شود و یا چه زمانی حذف می‌شود پاسخی نداد. در حالی که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که احتمالا اواخر ماه آوریل توافق تجاری با چین کامل محقق خواهد شد. منوچین درباره چارچوب زمانی هم پاسخی ارائه نکرد. 

دو منبع آگاه اعلام کردند: دو طرف آمریکا و چین درباره تنش‌های تجاری و همچنین توافقات تجاری در 6 حوزه صحبت می‌کند که از جمله آنها انتقال تکنولوژی، حقوق اطلاعاتی، خدمات، ارز، کشاورزی و موانع غیرتعرفه‌ای تجاری است. 

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که مذاکرات برخی از این فصل‌ها پایان یافته و در برخی نیز روی مسائل تکنیکی بحث‌ می‌شود. 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: