bazarnews

کد خبر: ۵۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
در گفتگو با بازار نیوز مطرح شد:
یک تولیدکننده با اشاره به نتایج مثبت مبارزه با فروشندگان پوشاک قاچاق گفت: اقدامات مطرح شده، موجب افزایش ظرفیت تولیدی شرکت ما شد به گونه‌ای که تنها در اسفندماه سال‌جاری، بالغ بر 50نیروی جدید به استخدام این شرکت در آمدند.

گروه بازرگانی بازارنیوز : محسن خاضع در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز با اشاره به اقدامات اخیر در جهت مبارزه با پوشاک قاچاق گفت: مبارزه با فروش پوشاک قاچاق و در کنار آن اثر افزایشی نرخ ارز موجب بهبود ظرفیت تولیدی شرکت ما شد؛ به عنوان مثال، در اسفندماه سال‌جاری بالغ بر 50نیروی جدید به استخدام این شرکت در آمدند.

وی با اشاره به جذب نیرو‌های تعدیل شده دیگر فروشگاه‌ها افزود: علاوه بر جذب نیروهای تعدیل شده برخی از فروشگاه‌های برند محرز خارجی، نیروهای جدیدی نیز در شرکت‌های داخلی جذب شده‌اند؛ به عنوان مثال، در یک فروشگاه برند محرز قاچاق، 4نفر مشغول به کار بودند که پس از تعطیلی این واحد، برندهای داخلی ظرفیت خالی را پر کرده و علاوه برجذب 4نیروی بیکار شده، 4نفر دیگر نیز در این مجموعه استخدام شدند.

*کاهش 10درصدی پوشاک قاچاق ، یک‌میلیون شغل ایجاد می‌کند

این تولیدکننده داخلی در پاسخ به‌ این پرسش که برخی افراد ادعا می‌کنند مقابله با توزیع و فروش پوشاک قاچاق، اشتغال این حوزه را از بین می‌برد، گفت: قطعاً این ادعا درست نیست.

وی ادامه داد: اگر 10درصد از میزان قاچاق پوشاک کاهش یابد، با توجه به حجم وزنی و ریالی آن می‌توان حدود یک میلیون شغل ایجاد کرد که در این مقیاس بسیار قابل توجه است.

*تعطیلی هر فروشگاه برند خارجی، چند شغل ایجاد می‌کند؟

این تولیدکننده با تأکید بر افزایش ظرفیت تولید در پی حذف کالای قاچاق افزود: تولید با کیفیت به همراه قیمت مناسب تقاضا را افزایش می‌دهد و به تبع، نیروی کار بیشتری را می‌طلبد؛ این یعنی اگر فروشگاه‌های برند خارجی با آن قیمت‌های نجومی تعطیل شوند، تولیدکنندگان داخلی قادر به تأمین این خلاء خواهند بود؛ همچنین با افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام‌شده، مشتریان بیشتری را پوشش خواهیم داد.

این تولیدکننده لباس با بیان اینکه به ازای تعطیلی هر فروشگاه برند خارجی، یک فروشگاه ایرانی شروع به کار می‌کند، افزود: علاوه بر این، با افزایش هر نفر نیروی کار در فروشگاه‌ها، 4نفر در بخش تولید و لجستیک اضافه می‌شوند؛ به عبارت دیگر در عرصه تولید و فروش، نیروهای جدیدی جذب بازار اشتغال می‌شوند و این موارد از مزایای کالای ایرانی در حوزه فروش و خدمات پوشاک است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت واحد تولیدی خود از 50درصد به 80درصد در مدت یک‌سال افزود: آن 20درصد عدم استفاده از توان تولیدی نیز مربوط به مشکل واردات مواد اولیه است.

 

*مبارزه با پوشاک قاچاق ادامه یابد

این تولید‌کننده لباس با اشاره به عدم تعطیلی برخی از برند‌های محرز قاچاق بیان کرد: هرگونه اقدامی جهت مبارزه با پوشاک قاچاق و حمایت از تولید داخل قابل تقدیر است اما برخی برند‌های خارجی تا به امروز فعالیت خود را ادامه داده‌اند و این موضوع جای سوأل است.

وی با اشاره به تأثیر افزایش نرخ ارز در بازار پوشاک گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ ارز، واردات پوشاک خارجی توجیه اقتصادی ندارد؛ با این حال، امیدواریم اقدامات مقابله‌ای با پوشاک قاچاق ادامه یابد.

خاضع با تأکید بر اینکه این نیاز به شدت احساس می‌شود تا تولید ملزومات صنعت پوشاک نیز در داخل کشور صورت گیرد، گفت: در شرایط فعلی اگر روند واردات مواد اولیه صنعت پوشاک افزایش یا‌بد، ظرفیت تولیدی ما نیز ارتقا خواهد یافت البته از تولید ملی پارچه و ملزومات پوشاک حمایت می‌کنیم و انتظار داریم تولیدکننده ایرانی منسوجات با کیفتی را ارائه دهد تا نیاز به واردات کاهش یابد.

*قیمت لباس ایرانی کمتر از نمونه خارجی

این تولیدکننده پوشاک با اشاره به قیمت مناسب تولید داخلی گفت: قطعاً قیمت‌ تولید داخلی کمتر از مشابه خارجی آن خواهد بود و اگر به حداکثر ظرفیت تولیدی خود برسیم، هزینه سربار ما کاهش یافته و قادر به کاهش قیمت نهایی کالا خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: این ادعا نیز درست نیست که اگر تولید‌کننده داخلی موقعیت انحصاری پیدا کند، از این وضعیت سوءاستفاده کرده و قیمت‌ها را به صورت غیرمنطقی افزایش می‌دهد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: