bazarnews

کد خبر: ۵۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
رییس کمیسیون اقتصادى مجلس؛
رییس کمیسیون اقتصادى مجلس با اشاره به بودجه سال ٩٨ گفت: بودجه سال ٩٨ با شرایط اقتصادى حال حاضر کشور تناسب ندارد و به نظر من این بودجه مانند بودجه سال ٩٧ و یا حتى ٨٧است.

 محمدرضا پورابراهیمی در هشتاد و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که عصر دوشنبه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، با بیان این که اصلاح قانون بانک مرکزی بعد از پنج دهه تمام شده است، اظهار کرد: هدف اصلی این قانون، استقلال بانک و سپس اصلاح ساختار آن است.

او همچنین به اصلاح قانون عملیات بانکدارى اشاره کرد و افزود: این قانون نیز بعد از سه سال تلاش طى ١٠روز آینده به اتمام خواهد رسید.

وی درباره اقدامات مجلس برای بهبود فضای کسب و کار توضیح داد: قانون مالیات بر ارزش افزوده که براى تولید معضلاتى ایجاد کرده بود، بعد از دو سال و نیم اصلاح و یک ماه قبل از اتمام سال ٩٧ به صحن علنی مجلس ارسال شد و تا یک ماه آینده این قانون با اولویت به مجلس می رود و بخش عمده مشکلات تولید حل می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بیان کرد: در صحن علنی مجلس به این قانون چند اشکال اساسی وارد شد، از جمله اینکه دستگاه قضایی نیز باید درباره آن اظهار نظر کند. این قانون دیروز در جلسه کمیسیون جمع بندی شد و به زودی نهایی می شود.

پورابراهیمى در خلال این جلسه با انتقاد از برخى جلسات شوراى گفت و گوى دولت و بخش خصوصى اضافه کرد: ٨٤جلسه شوراى گفت و گوى دولت و بخش خصوصى تشکیل شد که در این جلسات١٣٦مصوبه مطرح شد اما هیچ کدام از این مصربات به دولت ارسال نشو و یا اگر فرستاده شده هیچ تصمیمى در آن باره اتخاذ نشده است که به طور حتم باید این موضوع مورد بررسى قرار گیرد.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: