bazarnews

کد خبر: ۵۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
رئیس فراکسیون تولید ملی و اشتغال مجلس:
غلامرضا کاتب می‌گوید:دولت با ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی مورد نیاز در داخل کشور، نبض تنظیم بازار ماه مبارک رمضان را در دست دارد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: غلامرضا کاتب در خصوص تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان گفت: وزارت جهادکشاورزی در نشست اخیری که با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی داشت قول داده در ماه مبارک رمضان مشکلی از باب تنظیم بازار،  کمبود کالا و گرانی نداشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  ادامه داد: این وزارتخانه برای مدیریت بازار و جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت کالاها و محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی و پیاز، مجوز ممنوعیت صادرات این کالاها و محصولات مورد نیاز داخلی کشور را صادر کرده است، با تذکری که اخیرا مجلس به دولت داده مطمئن هستیم صادرات محصولات مهم و اساسی صورت نمی گیرد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس دهم شورای اسلامی در این باره که تنها راه حل مدیریت بازار ممنوعیت صادرات است، بیان داشت: زمانی که کالاهای مورد نیاز کشور صادرات نشود، عرضه و تقاضا در بازار تنظیم می شود و مشکل کمبود کالا و افزایش قیمت از بین می رود، بنابراین تنها راه جلوگیری از صادرات کالاهای مورد نیاز داخل کشور است.

سیب زمینی و پیاز به وفور وجود دارد

وی درباره اینکه گفته می شود انبارها خالی و قاچاق کالا عامل خالی شدن انبارها است، تاکید کرد: قاچاق کالا در حال حاضر تاثیری بر بازار ندارد، در خصوص سیب زمینی و پیاز باید گفت که این 2محصول در استان سیستان و بلوچستان به وفور یافت می شود و بسیار ارزان هم هست، بنابراین باید جلوی صادرات بی جهت را گرفت تا مانع از گرانی محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور شد.

کاتب در ادامه گفت‌وگو با بیان اینکه برای مدیریت بازار در ماه رمضان تدابیری اتخاذ شده است، اظهار داشت: همان طور که دولت توانست بازار مرغ را مدیریت کند و قیمت را کاهش دهد، با اتخاذ همان تدابیر می تواند از عهده مدیریت بازار ماه رمضان برآید.

ادعای گرانی آرد غیر کارشناسی است

این نماینده مجلس در خصوص افزایش قیمت آرد و به دنبال آن گرانی نان بیان داشت: ادعای گرانی آرد غیر کارشناسی است، بیان این مسئله به دلیل گفته های وزیر جهادکشاورزی و آمارهایی است که از میزان خسارت زمین های زراعی در جریان سیل ارائه شده در حالی که میزان تولید گندم دیمی  کشور به دلیل بارش باران افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید گزارش های کارشناسی از حادثه سیل ارائه می شد، گفت: به برکت باران میزان تولیدات کشاورزی و به ویژه گندم دیم افزایش یافته است در عین حال خسارتی وارد شده که باید نسبت به جبران آن اقدام شود.

 

خانه  ملت 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: