bazarnews

کد خبر: ۵۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
بازارنیوز بررسی می‌کند؛
اقتصاد چین در سه ماه اول سال جاری ۶.۴ درصد رشد داشته است که این میزان در مقایسه با سه ماهه اول در سی سال گذشته این کشور، پایین‌ترین میزان رشد است.

گروه بین الملل بازارنیوز: طبق برآوردهای اولیه، اقتصاد چین در سه ماه اول سال جاری 6.4 درصد رشد داشته است که این میزان در مقایسه با سه ماهه اول در سی سال گذشته این کشور، پایین ترین میزان رشد است. البته این اتفاق در حالی بود که اغلب تحلیلگران، حتی این میزان رشد را هم برای اقتصاد چین پیش بینی نمی کردند.

بنا به اعلام سازمان آمار جمهوری خلق چین، اقتصاد این کشور در سال 2018 میلادی رشد 6.6 درصدی ثبت کرده است. به گفته نینگ جیجی، رئیس این سازمان، تولید ناخالص داخلی چین به بیش از 13.28 تریلیون دلار رسیده و اقتصاد این کشور مطابق با چشم انداز تعیین‌شده رشد کرده است.

گفتنی است رقم مذکور، پایین‌ترین میزان رشد اقتصادی چین در سال های اخیر بوده است. اقتصاد چین سال 2016 میلادی 6.7 درصد و در سال 2017 نیز 6.9 درصد رشد به ثبت رسانده بود. این میزان رشد اقتصادی از استاندارد جهانی بالایی برخوردار است اما پایین‌ترین نرخ رشد اقصادی چین در نزدیک به سه دهه گذشته است.

کند شدن رشد اقتصادی چین که در یک دهه گذشته یک سوم رشد اقتصاد جهان را به دوش کشیده، به نگرانی‌هایی دامن زده و می‌تواند درآمد از شرکتهای زیادی را از اپل گرفته تا شرکت‌های بزرگ خودروسازی بکاهد.

علت این رشد غیرقابل پیش بینی را می توان در افزایش زیاد تولیدات صنعتی و تقاضای مصرف کنندگان دانست. این دو عامل باعث برهم زدن همه پیش بینی های تحلیلگران شده است. تحلیلگران، ثبات اقتصاد چین را به مجموعه ای از اقدامات اقتصادی این کشور، مانند کاهش نرخ مالیات و افزایش هزینه در زیرساختها ارتباط می دهند.

 

سقوط تولید ناخالاص داخلی چین یک دهه‌ی اخیر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: