bazarnews

کد خبر: ۵۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به تجاربی که داریم تحریم‌ها را دور خواهیم زد زیرا در بازارهای نفت، ایران فروشنده خوب و کاربلدی است و از طرفی خریداران نفتی ایران هم تعداد قابل توجهی هستند.

 محمدجواد جمالی نوبندگانی؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در خصوص اقدام آمریکا برای لغو معافیت‌های خریداران نفت ایران گفت: این اقدام آمریکا قابل پیش بینی بود و ما از قبل اطلاع داشتیم که  فشارها  بر ایران بیشتر خواهند شد.

وی ادامه داد: طبق اعلام قبلی از همان 8 کشوری که از تحریم واردات نفتی از ایران معاف بودند حدودا 4 کشور پیش از اتمام دوره 6 ماهه معافیت ها، مراودات نفتی شان را با ایران قطع کرده بودند.

تحریم ها را دور می زنیم

با توجه به تجاربی که داریم تحریم ها را دور خواهیم زد زیرا در بازارهای نفت،  ایران فروشنده خوب و کاربلدی است و از طرفی خریداران نفتی ایران هم تعداد قابل توجهی هستند

نماینده مردم فسا در مجلس اظهار کرد: با توجه به تجاربی که داریم تحریم‌ها را دور خواهیم زد زیرا در بازارهای نفت،  ایران فروشنده خوب و کاربلدی است و از طرفی خریداران نفتی ایران هم تعداد قابل توجهی هستند که می توانند با تداوم خرید خود از ایران تخریم ها را خنثی کنند.

جمالی افزود: در لایحه بودجه به موضوع سطح تولید، صادرات نفت  و تحریم ها به صورت واقع بینانه نگاه کردیم و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

بررسی 5 ماده از طرح اقدام مقابله به مثل با اقدام آمریکا در کمیسیون امنیت

وی با تاکید بر اینکه  وظیفه مجلس ارائه طرح و در شرایط موافقت تبدیل آن به قانون و اجرای قوانین بر عهده  قوه مجریه و مقننه است افزود: طرح اقدام مقابله به مثل با اقدام آمریکا در پی قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی در دستور کار امروز مجلس قرار داشت که  مواد 1-3-4-5 و 8 امروز با رای اکثریت نمایندگان برگشت داده شده و در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا طرحی کامل‌تر و جامع‌تر به صحن مجلس ارائه شود.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: