bazarnews

کد خبر: ۵۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که چین برای بازی‌های آنلاین قوانین سختگیرانه جدیدی را به تصویب رسانده تا بر محتوای خشونت آمیز و غیراخلاقی آنها نظارت و کنترل بیشتری داشته باشد.

 از آنجایی که بازی‌های آنلاین و اینترنتی در سال‌های اخیر از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران و علاقمندان به گیمینگ برخوردار شده است، بسیاری از کارشناسان در حوزه‌های مختلف از آثار منفی که محتوای این بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند بر روح و روان کاربران بگذارد، سخن گفته و گزارش‌های طولانی تهیه و منتشر کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد که تاکنون نتوانسته‌اند جلوی شرکت‌های توسعه دهنده بازی‌های مذکور را بگیرند و یا موجب بهبود محتوای آنها شوند. بنابراین برخی از کشورها به فکر وضع و اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای عرضه، انتشار و استفاده از بازی‌های رایانه‌ای افتاده‌اند تا بتوانند تا حد زیادی از تأثیرات و تبعات منفی آن جلوگیری به عمل بیاورند.

بر اساس گزارش وب سایت Engadget، چین که به سانسور کردن محتوا و همچنین اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی مختلف در جهان شهرت دارد، حالا تصمیم گرفته است که برخی قوانین جدید را برای بازی‌های آنلاین و رایانه‌ای تصویب کند که در آن محتوای خشونت آمیزی همچون خون، جسد، جنگ و قمار در بازی‌های آنلاین و اینترنتی همگی سانسور و متوقف شوند. بر اساس همین محدودیت جدید، از این پس تمامی بازی‌های آنلاین و اینترنتی با چنین مضامینی ممنوع خواهند شد.

بازار چین که برای توسعه دهندگان بازی‌های رایانه‌ای همواره بازار پر سودی به شمار می‌رفته است، حالا به نظر می‌رسد که با وضع و اعمال قوانین و مقررات جدید در این کشور، وضعیت سخت و دشواری برای آنها بوجود بیاید و راه برای آنها ناهموار خواهد شد.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: