bazarnews

کد خبر: ۵۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
رئیس گروه اقدام علیه ایران مدعی است عرضه نفت در سال ۲۰۱۹ بیشتر از تقاضا است و با همکاری عربستان و امارت و همچنین افزایش تولید آمریکا مشکلی در حذف نفت ایران از بازارهای جهانی وجود ندارد.

برایان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران در واکنش به لغو معافیت‌های نفت ایران هدف از این تصمیم را محدود کردن ایران در استفاده از درآمد نفتی در راستای تامین مالی سیاست های خارجی در منطقه و توسعه برنامه موشکی اعلام کرد.

برایان هوک در گفت و گو با شبکه الحره اعلام کرده است آمریکا طی ماه های گذشته  بیش از ده میلیارد دلار از درآمد نفتی ایران را کاهش داد و اکنون تصمیم گرفته تا هیچ معافیتی به هشت در خرید نفت ایران ندهد. برایان هوک اظهار داشت که اکنون تصمیم با ایران است که شبیه یک کشور عادی رفتار کند یا با ادامه اقدامات خود شاهد سقوط اقتصادش باشد.

او درباره تاثیر به صفر رساندن درآمدهای نفتی ایران بر سیاست های داخلی و خارجی مدعی شد تأثیر فشارها را دیده ایم؛ رهبر حزب الله  لبنان در ماه مارس در یک سخنرانی خواستار کمک  از سوی ایران شد. هفتاد درصد بودجه حزب الله توسط جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌شود. 

نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است بسیاری از هم پیمانان ایران در سوریه و لبنان به دلیل کمبود منابع مالی در ایران، از کاهش منابع تحت فشار هستند. ایران درگیری‌ها علیه اسرائیل را با کمک حزب الله و سپاه  گسترش داد  و از حوثی ها در یمن حمایت کرد، ما نیز در واکنش تصمیم گرفتیم آنها را از اموالشان محروم کنیم.

برایان هوک درباره تاثیر اقدامات آمریکا نسبت به کشیدن ایران به پای میز مذاکرات گفت:وزیر امور خارجه سال گذشته 12 خواسته معقول را به ایران مطرح کرد و تلاش کردیم با یک اجماع جهانی ایران را به جای یک دولت انقلابی به کشوری عادی تبدیل کنیم. اگر ایران بخواهد به میز مذاکره باز گردد مشکلی نداریم. آمریکا می خواهد به یک توافق جدید و جایگزین  با توافق هسته‌ای برسد؛ توافقی که نقش برنامه موشکی ایران در منطقه را دربرگیرد و بازداشت خودسرانه شهروندان آمریکایی را به همراه نداشته باشد و امیدواریم این توافق جدید در قالب یک پیمان در مجلس سنا به تصویب برسد.

او درباره طرح به صفر رساندن فروش نفت ایران گفت: این ایده وزیر امورخارجه است که سال گذشته مطرح شد و مورد تایید مشاوران امنیت ملی نیز قرار گرفت.

رئیس گروه اقدام علیه ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر نامناسب بودن زمان اتخاذ این تصمیم با توجه به شرایط بازار نفت و اوضاع سیاسی نیز گفت: با توجه به نظر تحلیلگران انرژی، عرضه نفت در سال ۲۰۱۹ بیشتر از تقاضا است. عربستان و امارات نیز متعهد شدند نفت ایران را جایگزین کنند. آمریکا نیز  تولید را افزایش داده است و اوضاع نفت اکنون نسبت به شش ماه گذشته بهتر است. 

او درباره تمدید معافیت ها پس از دوم می نیز گفت: پس از این تاریخ تمدیدی درنظر گرفته نشده است. 

برایان هوک درباره تلاش ایران نسبت به دور زدن تحریم های آمریکا گفت: ایران مدام در تلاش است تا تحریم ها را دور بزند و به زندگی در سایه تحریم ها عادت کرده، اما چنین فشاری را تاکنون تجربه نکرده است. این تحریم ها بی سابقه است و اوباما نیز 20 معافیت تحریمی داده بود که ما همه آنها را لغو کردیم.

اقتصادآنلاین

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: