bazarnews

کد خبر: ۵۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
بونگ جون-هو کارگردان کره‌ای که امسال با فیلم «پارازیت» در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن حضور دارد می گوید فیلمش بیشتر از آن داخلی است که بتواند برنده نخل طلا شود.

 بونگ جون- هو کارگردان کره‌ای که تاکنون با «اوکجا» و «برف شکن» در جشنواره فیلم کن حضور داشت و امسال با فیلم «پارازیت» به بخش رقابتی کن راه یافته است می‌گوید این فیلم کره‌ای زبان ممکن است برای فستیوال زیادی نامانوس باشد.

بونگ در مراسمی که دیروز در کره جنوبی برگزار شد و وی در آنجا حضور داشت، گفت: کن همیشه باعث هیجان‌زده شدن، تازه شدن و عصبی شدن من می‌شود. خیلی خوشحالم که فیلمم برای نخستین بار در کن دیده می‌شود اما شک دارم که این فیلم بتواند ۱۰۰ درصد برای مخاطبان کن قابل درک باشد.

وی افزود: «پارازیت» پر از جزئیات و تفاوت‌های ظریف فرهنگی است که خاص کره‌ای‌هاست برای همین فکر می‌کنم اکران این فیلم در کره پس از کن برایم هیجان‌انگیزترین لحظه باشد.

موضوع‌هایی که بونگ در فیلم‌های قبلی‌اش به آنها پرداخته است، مسائلی چون طبقه اجتماعی و پویایی‌های خانوادگی‌است که در فیلم جدیدش نیز مورد توجه قرار گرفته است.

«پارازیت» داستان دو خانواده از محیط‌های بسیار متفاوت را روایت می‌کند که در کنار هم قرار می‌گیرند. به گفته بونگ در این فیلم خنده، وحشت و غم و اندوه در میان افرادی که در کنار هم زندگی می‌کنند، تصویر شده است. ممکن است خود این امر متناقض به نظر برسد اما پس زمینه‌های متفاوت ۲ خانواده به نوعی بیانگر شکاف جهانی بین غنی و فقیر است.

بونگ افزود: «پارازیت» به نظر نمی‌رسد بتواند برنده بخش رقابتی جشنواره کن شود، زیرا امسال فیلم‌های بزرگی از کارگردان‌های بزرگ در این رقابت حضور دارند، اما بازیگرهای فیلم شانس زیادی برای برنده شدن دارند.

شماری از بازیگران مطرح کره‌ای از جمله سانگ کنگ-هو بازیگری که در فیلم «خاطرات قتل» با این کارگردان همکاری کرده و لی سان-کیون بازیگر «روز سخت» و جو یئو-جیونگ و چویی وو-شیک بازیگر «اوکجا» در این فیلم جلوی دوربین رفته‌اند.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: