bazarnews

کد خبر: ۵۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دقایقی پیش در مصلای امام خمینی در حالی آغاز به کار کرد که ۳ هزار و ۲۰۰ ناشر داخلی و خارجی تازه‌ترین آثار خود را عرضه کردند.

 سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد.

در این دوره بالغ بر2398 ناشر داخلی با 300 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارند و در بخش خارجی نیز 800 ناشر خارجی 140 هزار عنوان کتاب به نمایشگاه می‌آورند.

 در بخش ناشران عمومی 13 هزار و 802 متر مربع فضا برای حضور 988 ناشر تدارک دیده شده است که 141 هزار و 861 عنوان کتاب را عرضه کرده اند.

در بخش کودک نیز 251 ناشر در فضای به وسعت 5900 متر مربع 240 هزار و 13 عنوان کتاب را عرضه کرده‌اند.

 در بخش دانشگاهی نیز 428 ناشر در فضای بالغ بر 6 هزار و 235 متر مربع که تمامی آن زیر چادر است به عرضه 67 هزار و 13 عنوان کتاب می‌‌پردازند.

 در سالن‌های آموزشی نیز 97 ناشر در فضای 32هزار و 32 متر مبعی به عرضه 174 هزار و 45 عنوان کتاب پرداخته اند.

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تفاوت هایی را با دوره های گذشته دارد، یکی از مهمترین این تفاوت ها حذف برخی از کمیته های نمایشگاه به منظور صرفه جویی و کوچک کردن ساختار نمایشگاهی است کمیته های چون کمیته تشریفات کمیته تبلیغات از این دوره حذف شده‌اند تا نمایشگاه به تواند با همان بودجه تصویب شده 15 میلیارد تومانی برگزار شود در این دوره همچنین یارانه 13 میلیارد تومانی برای نشر در نظر گرفته شده است که میزان مشارکت برای یارانه دانشجویان و طلاب 60 درصد و برای اساتید 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است. بن کارتهای دانشجویی و طلاب 150 هزار تومان و بن کارت های اساتید 400 هزار تومان است.

سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران شاهد حضور چین به عنوان مهمان ویژه است. چینی ها که به نظر می‌رسد حضور با برنامه و هدفمندی در این 10 روز خواهند داشت چند روزی است که در قالب یک هیئت 200 نفره به تهران آمده‌اند.

20 نویسنده و ناشر 50 مدیر رایت کشور چین این هیئت را همراهی می کنند. غرفه چین در فضایی به وسعت 500 متر بنا شده است و 100 متر نیز اختصاص به نمایش آثار تصویرگران این کشور دارد.

چینی‌ها درصدد هستند تا بتوانند  15 هزار عنوان کتابی را که به گفته خودشان تاکنون سابقه نداشته است در نمایشگاه  کتابی در دنیا عرضه کنند به ناشران ایرانی معرفی کنند، باید دید که ناشران و مسئولان ایرانی چه برنامه‌ای برای استفاده از فرصت حضور چینی ها در ایران برای معرفی نشر ایران به بازار چین خواهند  داشت.

یکی دیگر از برنامه‌های ویژه این دوره نمایشگاه کتاب تهران روز مقاومت است که جمعه در سومین روز از نمایشگاه کتاب تهران با حضور ناشران و نویسندگانی  از کشورهای سوریه عراق و فلسطین و لبنان برگزار می شود. همچنین قرار است پوستر جایزه جهانی فلسطین نیز رونمایی شود.

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای بخش خارجی کتاب های خارجی یارانه های حدود 3 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است قرار است که کتاب‌های ناشران خارجی که از سال 2016 به بعد منتشر شده اند با دلار ارز نیمایی محاسبه شده و مابه‌التفاوت آن از این مرحله یارانه ای تامین شود.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از امروز چهارم اردیبهشت ماه تا شنبه 14 اردیبهشت ماه به کار خود در مصلای امام خمینی ادامه خواهد داد.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: