bazarnews

کد خبر: ۵۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت:
محمدصادق حسنی گفت:زمانی که کشاورز محصول خود را در شهریورماه برداشت می‌کنند از زمین و آسمان برنج وارد کشور می‌شود، اما درحال حاضر خبری از واردات و توزیع برنج نیست، چرا وزیر جهاد کشاورزی اقدام به واردات برنج و تزریق به بازار نمی‌کند.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: محمدصادق حسنی در خصوص بهانه قرار دادن سیل توسط سودجویان برای افزایش قیمت برنج، گفت: هیچ ارتباطی بین سیل و افزایش قیمت برنج وجود ندارد، قبل از وقوع سیل دلالان و رانت خواران به دنبال افزایش قیمت این محصول بودند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنگام وقوع سیل در اواخر اسفندماه زمان بیکاری برنج‌کاران است زیرا نه محصولی کشت شده بود و نه خزانه‎‌ای آماده کرده بودند، تصریح کرد: بعد از 15 فروردین ماه کشاورزان برنج کار اقدام به خزانه گیری می‌کنند.

دلالان افزایش قیمت برنج را رقم می‌زنند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزان برنج‌کار به دلیل بدهکاری‌ها و هزینه‌هایی که دارند در اواخر پاییز محصولات برداشت شده خود را به فروش می‌رسانند و تعداد محدودی از آنها نهایتا تا اسفندماه برنج خود را در انبار نگهداری می‌کنند، ادامه داد: دلالان برنج‌ها را از کشاورزان خریداری می‌کنند و موجبات افزایش قیمت این محصول را در بازار فراهم می‌سازند.

علی رغم افزایش قیمت خبری از واردات برنج نیست

وی با تاکید بر اینکه تمامی برنج‌ها تولید شده طی سال گذشته در دست دلالان است و بازار آن را مهندسی می‌کنند، عنوان کرد: زمانی که کشاورز محصول خود را در شهریورماه برداشت می‌کنند از زمین و آسمان برنج وارد کشور می‌شود اما درحال حاضر خبری از واردات و توزیع برنج نیست، چرا وزیر جهاد کشاورزی اقدام به واردات برنج و تزریق به بازار نمی‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی اختیاری برای اشباع بازار ندارد و کنترل آن در دست افراد دیگری است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از برنج‌های وارداتی در انبارها نگهداری می‌شوند و در فصل برداشت به بازار عرضه می‌کنند، گفت: همه دست به دست یکدیگر می‌دهند تا کشاورز با افت قیمت مواجه شود، وزیر جهاد کشاورزی اختیاری برای اشباع بازار ندارد و کنترل آن در دست افراد دیگری است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود افزایش چشمگیر قیمت برنج در بازار خبری از واردات این محصول نیست.

 

خانه ملت 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: