bazarnews

کد خبر: ۵۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
بر اساس گزارش نشریه آمریکایی واشنگتن اگزمینر:
پس از اعلام پمپئو، وزیر خارجه امریکا مبنی بر عدم ارائه معافیت به خریداران نفت ایران از ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری، مخالفت‌های رسمی با اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت‌ها کلید خورد!
گروه نفت و انرژی بازارنیوز: نشریه آمریکایی واشنگتن اگزمینر در گزارش دیروز خود می‌نویسد: "چین روز سه‌شنبه مخالفت رسمی خود را با تحریم‌های ایالات‌متحده علیه صنعت نفت ایران اعلام کرد و عدم تمدید معافیت را تهدیدی غیرقابل‌قبول علیه قانون "همکاری‌های عادی انرژی " که قانون مرسوم بین المللی است، برشمرد. این نشریه به نقل از گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری می‌نویسد: قانون "همکاری‌های عادی انرژی" تحت قانون بین‌المللی بین ایران و دیگر اعضای جامعه بین‌المللی، یعنی چین قانونی و عملی است؛ بنابراین باید از سوی همه کشور‌ها مورد احترام و حمایت قرار گیرد. چین به شدت مخالف تحریم‌های یکجانبه است و مخالفت شدید خود را با "نقض قوانین قضایی" بین المللی توسط آمریکا اعلام می‌دارد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین اضافه می‌کند: "چین از ایالات‌متحده می‌خواهد عمیقا منافع و نگرانی‌های چین را پذیرفته و به آن‌ها احترام بگذارد و از انجام اقدامات نادرستی که منافع چین را تضعیف می‌کند، خودداری کند. وزارت خارجه چین به حفظ حقوق قانونی و منافع تجار چینی ادامه می‌دهد. "
به نظر می‌رسد کشور‌هایی که با شروع تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران مشمول معافیت از تحریم شده بودند، از این اقدام ترامپ شوکه و البته نگران شده و یکی یکی به دنبال تمدید مجوز‌های خود هستند تا مانع از اثرگذاری منفی قطع واردات نفت از ایران و بروز شوک منفی در اقتصاد هایشان شوند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: