bazarnews

کد خبر: ۵۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
آمار جالب 12 ماهه سال گذشته گمرک؛
بر اساس آمار،ارزش دلاری واردات موز سبز یا خشک کرده در دوازده ماهه سال گذشته حدود 355 میلیون و 150هزار دلار بوده در حالی که ارزش دلاری واردات گوشی تلفن همراه در همین بازه زمانی با حدود 15 میلیون دلار کمتر، حدود 340 میلیون و 593 هزار دلار بوده است.

گروه بازرگانی بازارنیوز: بررسی خبرنگار بازارنیوز نشان می‌دهد بر اساس آمار منتشره از طرف سایت گمرک ایران، در دوازده ماهه سال ۱۳۹۷، میزان موز وارد شده به کشور بیش از میزان واردات گوشی تفن همراه بوده است.

بر اساس آمار، ارزش دلاری واردات موز سبز یا خشک کرده در دوازده ماهه سال گذشته حدود ۳۵۵ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار بوده در حالی که ارزش دلاری واردات گوشی تلفن همراه در همین بازه زمانی با حدود ۱۵ میلیون دلار کمتر، حدود ۳۴۰ میلیون و ۵۹۳ هزار دلار بوده است.

نکته قابل توجه این آمار اینجاست که میزان تولید این دو محصول در کشور ، به شدت متفاوت است. موز در چندین شهر جنوبی ما به خصوص استان سیستان و بلوچستان به صورت عمده تولید می‌شود، ولی به دلیل عدم استقبال مردم و همچنین سودجویی و رانت در واردات، مورد استقبال قرار نمی‌گیرد، ولی تولید دستگاه تلفن همراه در کشور ما بسیار بسیار محدود است و برای تامین بازار این کالا نیاز به واردات است.. کالایی  که در داخل می‌توان تولید کرد با واردات شدید مواجه است در مقابل کالایی که کشور به آن نیاز دارد و توانایی تولید آن در داخل پایین است، با کمبود واردات برای تامین بازار، باعث گرانی شدید این کالا در کشور شده است.


برچسب ها: موز ، موبایل ، تلفن همراه ، گمرک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: