bazarnews

کد خبر: ۵۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون؛
دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران از بهره گیری داوران مراکز داوری اتاق های تعاون سراسر کشور از سامانه DOTIC در سال 98 خبر داد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: محمد رنجبر دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران گفت: کارگروهی ۵ساله از طرف دو نهاد ریاست جمهوری و اداره تنقیح قوانین جمهوری اسلامی تشکیل شده است که تمام زوائد و قوانین باطل شده در آن بررسی شده و قوانین جاری از آن استخراج می شود.

دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران ابراز داشت: این یک مجموعه گسترده ای است که دسترسی قضات و داوران را به قوانین جاری آسان می کند.  به گفته رنجبر، استفاده از این سامانه نیاز به آموزش دارد و مرکز داوری از مربیان این امر برای آموزش داوران دعوت کرده است.

وی ادامه داد: مربیان و کارشناسان به تمام استان ها اعزام می شوند و برای داوران مراکز، دوره کوتاه آموزشی برگزار خواهد شد.

رنجبر همچنین به افتتاح مراکز داوری استان هایی که تاکنون افتتاح مرکز داوری نداشته اند، اشاره کرد و تصریح کرد: تاکنون بسیاری از مراکز داوری اتاق های تعاون استان ها افتتاح شده و این مراکز به طور رسمی فعالیت می کنند، در سالجاری نیز افتتاح مراکز داوری سایر استان ها در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو از افتتاح مرکز داوری یاسوج در هفته جاری خبر داد و گفت: مربیان آموزش سامانه مذکور نیز در اولین گام، برای آموزش داوران این مرکز اعزام خواهند شد.

دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران با اشاره به عملکرد این مرکز در سال ۹۷ گفت:  رسیدگی به پرونده های ارجاعی مهم از حیث کمی و کیفی و صدور آراء مناسب، بکارگیری قضات بازنشسته و اساتید دانشگاه که باعث تقویت بنیه علمی و اجرایی مرکز داوری شده است، همچنین تشکیل کمیته استعلامات قضایی جهت پاسخگویی به ابهامات و سوالات مهم استانها و مراجع قضایی و تهیه و آماده‌سازی نمونه لوح احکام داوران، پاسخگویی به مراجعین از سراسر کشور و پیگیری شکوائیه های آنان، همچنین همکاری و معاضدت با سایر معاونت های اتاق تعاون ایران از دیگر اقدامات این مرکز در سال ۹۷ بوده است.

اتاق تعاون/

برچسب ها: اتاق تعاون ، داوری ، DOTIC
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: