bazarnews

کد خبر: ۵۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
وزیر کار،رفاه اجتماعی؛
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۵۲درصد حق بیمه کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: بیمه کارگران ساختمانی اجرایی شد.
گروه کار و تعاون بازارنیوز:  محمد شریعتمداری صبح امروز در حاشیه نشست صمیمی با نخبگان مهارت که در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران در ارتباط با افزایش ۵۲ درصد حق بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: بیمه کارگران ساختمانی با تکلیف دولت انجام شد و این کارگران تا سال‌های قبل دارای هیچ‌گونه پرداختی نبودند به همین دلیل دارای بدهی معوق هستند که باید به‌تدریج نسبت به پرداخت بدهی به دولت اقدام کنند.

وی افزود: تصمیم در این ارتباط در سازمان تأمین اجتماعی گرفته شده و ممکن است در این رابطه تجدیدنظر صورت بگیرد.

وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی درباره اختصاص بخشی از سهام کارخانه‌ها به کارگران همان کارخانه‌ها گفت: این قانون سال‌ها پیش به‌تصویب رسیده و قرار بود تا سقف ۳۳ درصد سهام کارخانه‌ها به کارگران همان کارخانه اختصاص داده شود و این کار در مرکز گسترش  مالکیت‌های صنعتی انجام می‌شود که طی این سال‌ها روند تغییر کرد و سهام عدالت جایگزین آن شد.

شریعتمداری ادامه داد: ما اختصاص سهام کارخانه‌ها را به کارگران یک امر ضروری می‌دانیم و آن را در شورای عالی خصوصی‌سازی مطرح کردیم تا با قوانین فعلی کشور اجرا شود.

وی در ارتباط با اینکه سهام کدام کارخانه‌ها به کارگران داده می‌شود، گفت: در حال حاضر سهام کارخانه‌هایی که خصوصی‌سازی می‌شوند مدنظر است.
تسنیم/
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: