bazarnews

کد خبر: ۵۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه‌ ۱۷درصد ازدواج‌های کشور مربوط به دختران زیر ۱۸سال است، گفت: رد شدن طرح افزایش سن ازدواج در کمیسیون قضایی ‌مجلس قابل قبول نیست.

محمد فیضی اظهار داشت: 17 درصد ازدواج‌های کشور مربوط به دختران زیر 18 سال است که کمیسیون قضائی باید طرح کودک همسری را مجددا مورد بررسی قرار دهد چرا که عدم توجه به این مسئله معضلات و آسیب‌های جدی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: توجه کمیسیون قضایی به بررسی مجدد طرح کودک‌همسری یک ضرورت مهم و اساسی است و در حال حاضر 43 هزار کودک در سنین 10 اتا 15 ساله ثبت شده است که بی‌شک اگر چنین ازدواج‌هایی کاهش پیدا نکند با افت شاخص های توسعه انسانی مواجه می‌شویم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رد شدن طرح افزایش سن ازدواج در کمیسیون قضایی علی‌رغم حساسیت مسئله قابل قبول نیست چرا که به همین کودکان اجازه اخذ گواهینامه رانندگی، افتتاح حساب بانکی، معامله و رای دادن داده نمی‌شود ولی به راحتی می‌توانند ازدواج کنند.

فیضی بیان کرد: تدریس زبان ترکی در مدارس نیز جزو اولویت‌های مهم نمایندگان مردم ترک زبان و آذربایجان است که امیدواریم این حق را به ما بدهند تا بتوانیم با عملیاتی کردن این طرح در راستای احیای زبان ترکی پیشگام بوده و به آرزو و اهداف خود و مردم خودمان جامه عمل بپوشانیم.

وی ضمن محکومیت آمریکا در تروریست نامیدن سپاه نیز تصریح کرد: آمریکا بار دیگر خوار و زبونی خود را نشان داد چرا که سپاه از خود مردم و متعلق به مردم است و این حرکت آمریکا تعرض به حقوق حقه ملت ایران است و نشان از سبک‌سری، کینه توزی و مخالفت با ماهیت آن نظام دارد.

 

تسنیم

برچسب ها: ازدواج ، حقوق ، شاخص ، مجلس ، ملت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: