bazarnews

کد خبر: ۵۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: علیرغم نوسانات اقتصادی سال پیش، با اقدامات کنترلی، رشد نقدینگی در سال ۹۷ معادل ۲۳ درصد، یک واحد درصد بیشتر از سال ۹۶ و ۷ واحد درصد کمتر از سال ۹۴ ثبت شد.

گروه بورس و بانک و بیمه بازارنیوز: صبح امروز عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه شخصی خود اظهار داشت: علیرغم نوسانات اقتصادی سال پیش، با اقدامات کنترلی، رشد نقدینگی در سال ۹۷ معادل ۲۳ درصد، یک واحد درصد بیشتر از سال ۹۶ و ۷ واحد درصد کمتر از سال ۹۴ ثبت شد.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر نباید با تشدید نااطمینانی، تقاضای داخلی تشدید شود، به‌ همین دلیل، بانک مرکزی برای برون رفت از شرایط خاص اقتصادی کشور به دنبال راه حل‌های بهینه، مدرن و امکان پذیر برای کنترل نوسانات متغیرهای کلان و به ویژه مهار نرخ تورم است. در ساختار سیاست پولی جدید و به کمک عملیات بازار باز، بانک مرکزی به دنبال آن است که با مدیریت نرخ سود کوتاه مدت و تغییر کانال اثرگذاری سیاست پولی، نرخ تورم را به صورت پایدار مدیریت کند.

رییس شورای پول و اعتبار افزود: بدیهی است، سیاست‌های پولی پیشین در کنترل مقداری کل‌های پولی، با ساختار جدید سیاست‌گذاری پولی اصلاح شده و نااطمینانی کنترل تقاضای پول کاهش پیدا خواهد کرد. شرط موفقیت این سیاست‌های اصلاحی، انضباط مالی دولت و اصلاح ناترازی ترازنامه بانک‌هاست که به یاری خدا با قوت پیگیری خواهد شد.


راهکارهای بانک مرکزی در جهت کنترل نرخ تورم در سال جاری/ رشد ۲۳ درصدی نقدینگی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: