bazarnews

کد خبر: ۵۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴
به گزارش مرکز آمار ایران؛
بر اساس نتایج بدست آمده از جمعیت فعال ٢٧٠٧٣٨٤١ تعداد ٢٣٨١٣٠٤٥ شاغلین هستند که ٨١,٨% آن را مردان و١٨.٢% را بانوان تشکیل داده‌اند. همچنین تعداد ٣٢٦٠٧٩٦ نفر از جمعیت فعال بیکار بوده‌اند که ٦٩% آن را مردان و ٣١% آن را بانوان تشکیل داده‌اند.

گروه کار و تعاون بازارنیوز: در اینفوگرافیک حاضر، نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار برای جمعیت ١٠ ساله و بیشتر در سال ١٣٩٧ نشان داده شده است. بر اساس نتایج بدست آمده از جمعیت فعال ٢٧٠٧٣٨٤١ تعداد ٢٣٨١٣٠٤٥ شاغلین هستند که ٨١,٨% آن را مردان و١٨.٢%  را بانوان تشکیل داده‌اند. همچنین تعداد ٣٢٦٠٧٩٦ نفر از جمعیت فعال بیکار بوده‌اند که ٦٩% آن را مردان و ٣١% آن را بانوان تشکیل داده‌اند.

نرخ مشارکت مردان ٦٤,٨%، نسبت اشتغال ٥٨.١% و نرخ بیکاری آن‌ها ١٠.٤% بدست آمده است. بیشترین سهم اشتغال در بخش خدمات با ٤٩.٦% و کمترین مربوط به بخش کشاورزی با ١٧.٢% است. همچنین سهم اشتغال در بخش خصوصی با ٨٦.١% بسیار بیشتر از اشتغال در بخش دولتی ١٣.٩% در بین مردان است.

نرخ مشارکت زنان ١٦,١%، نسبت اشتغال ١٣% و نرخ بیکاری آن‌ها ١٨.٩% بدست آمده است. بیشترین سهم اشتغال در بخش خدمات با ٥٣.٤% و کمترین مربوط به بخش کشاورزی با ١٩.٧% است. همچنین سهم اشتغال در بخش خصوصی با ٧٧.٣% بسیار بیشتر از اشتغال در بخش دولتی ٢٢.٧% در بین بانوان است.
وضعیت بازار کار در سال 97 +اینفوگرافیک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: