bazarnews

کد خبر: ۵۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
براساس نتایج به دست آمده از طرح نیروی کار؛
بر اساس نتایج به دست آمده از طرح نیروی کار در سال ۹۷،جمعیت غیرفعال (خارج از نیروی کار) شامل افراد در حال تحصیل با ۲۸.۸%، افراد خانه دار با ۵۲.۶%، بازنشستگان با ۷.۹%، غیربازنشستگان دارای درآمد بدون کار با ۴.۸% و ۵.۹% سایر افراد هستند.

بر اساس نتایج بدست آمده از طرح نیروی کار در سال ١٣٩٧، ٤درصد ,٥% از جمعیت فعال هستند که تعداد ٢٣٨١٣درصد ٤٥ نفر از جمعیت فعال معادل ٨٨% شاغلین و تعداد ٣٢٦درصد ٧٩٦ نفر معادل ١٢ % بیکار بوده‌اند.

در اینفوگرافیک حاضر، نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار در سال ١٣٩٧ نشان داده شده است. بر اساس نتایج بدست آمده ٤درصد .٥% از جمعیت، فعال هستند که تعداد ٢٣٨١٣درصد ٤٥ نفر از جمعیت فعال معادل  ٨٨% شاغلین و تعداد ٣٢٦درصد ٧٩٦ نفر معادل ١٢ % بیکار بوده‌اند.

در این بین نرخ بیکاری در کل کشور ١٢% و نرخ مشارکت اقتصادی ٤درصد .٥% بوده است. در بین استان‌های کشور استان سمنان با نرخ ٧.٢% و استان کرمانشاه با ١٨.٧% دارای کمترین و بیشترین نرخ بیکاری بوده‌اند در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی در این دو استان به ترتیب برابر 37.6 و43.2 بوده است.

در بین استان‌های کشور استان‌های خراسان شمالی با 44.9 و استان سیستان و بلوچستان با 33.9 دارای بیشترین و کمترین نرخ مشارکت بوده‌اند.

جمعیت غیرفعال (خارج از نیروی کار) شامل افراد در حال تحصیل با 28.8%، افراد خانه دار با 52.6%، بازنشستگان با 7.9%،  غیربازنشستگان دارای درآمد بدون کار با 4.8% و 5.9% سایر افراد هستند.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: