bazarnews

کد خبر: ۵۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعلام آسیب‌دیدگی۱۴۸۰ مدرسه‌ در سیل اخیر از نیاز به ۴۴۰میلیارد تومان برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده از سیل در ۹ استان کشور خبر داد.

 مهرالله رخشانی‌مهر درهمایش خیرین مدرسه‌ساز در بازسازی مناطق سیل‌زده که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزاری شد با اعلام اینکه مدارس مناطق سیل زده مقاوم‌ترین بناهایی بودند که در سیل اخیر تا حد زیادی سالم ماندند و حتی از آن‌ها برای اسکان مردم استفاده می‌شد، گفت: ۱۴۸۰ مدرسه در سیل اخیر در ۹ استان‌ کشور آسیب دیدند که آسیب‌ها از جزیی تا کلی متفاوت بود.

وی ادامه داد: ۴۴۰ میلیارد تومان میزان برآورد اعتباری است که برای بازسازی مدارس سیل‌زده نیاز داریم.

رییس سازمان نوسازی مدارس افزود: امیدواریم مانند کار جهادی که در کرمانشاه انجام شد در مناطق سیل‌زده هم این اتفاق بیافتد. ۸۷ مدرسه در زلزله کرمانشاه تخریب شد، اما ۱۶۰ مدرسه را با کمک خیرین در این استان ساختیم، تعدادی از مدارس تحویل داده شده است و بقیه مدارس تا مهر سال جاری تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد.

به گزارش مرکز امورهماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، رخشانی‌مهر با تشکر از عباس مصلی‌نژاد برای میزبانی این جلسه اعلام کرد: این خیر مدرسه‌ساز تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس در کشور هزینه کرده‌اند.

اقتصادآنلاین

برچسب ها: سیل ، مدارس ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: