bazarnews

کد خبر: ۵۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت:
محمدرضا تابش با بیان اینکه صد‌ها میلیارد تومان پول سرازیر جیب دلالان خودرو شده است، گفت: افزایش قیمت لجام گسیخته چهارچرخ‌ها که نارضایتی شدید مردم را به دنبال دارد، قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: با اشاره به بازدید سه ساعته خود از گروه صنعتی ایران خودرو همراه با دانشجویان دوره دکترای مدیریت محیط زیست و اساتید درس تکنولوژی صنعتی، گفت: در این بازدید بخش های مختلف کارخانه ایران خودرو از جمله خط تولید و مونتاژ، اتاق رنگ، مجموعه تصفیه فاضلاب، مرکز تحقیقات و کنترل آلایندگی خودروها مورد بررسی قرار گرفت و همچنین درخصوص برنامه ها و روند اقدامات انجام شده با مدیران  این شرکت بزرگ خودروسازی به گفت وگو نشستیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده و صبر و بردباری سخت کوشان عرصه تولید و اقتصاد کشور، افزود: برخی اقدامات ایران خودرو درخصوص تنوع بخشی به تولیدات و تلاش برای کیفی سازی محصولات و بهبود وضعیت زیست محیطی در کارخانه و فرآیندهای تولید در خور تقدیراست، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد انتظار و برآورده کردن خواسته های مردم فاصله وجود دارد و باید در این جهت همت و برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

افزایش قیمت لجام گسیخته خودرو  نارضایتی شدید مردم را به دنبال دارد

وی با بیان اینکه افزایش قیمت لجام گسیخته خودرو که نارضایتی شدید مردم را به دنبال دارد، قابل توجیه و پذیرفتنی نیست، ادامه داد:  شاید در این موضوع، خودروسازان کمتر مقصر باشند و مسئولیت عمده برعهده مسئولان و تصمیم گیرانی است که به واسطه نداشتن استراتژی و برنامه عملیاتی موثر برای مقابله با چالش ها و اتخاذ تصمیمات در زمان مناسب این وضعیت را به وجود آوردند و اکنون شاهد هستیم صدها میلیارد تومان پول سرازیر جیب دلال ها شده است.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه برخی اقدامات ایران خودرو در تنوع و کیفی سازی تولیدات و بهبود وضعیت زیست محیطی قابل تقدیر ولی تا نقطه مطلوب فاصله زیاد است، تاکید کرد:  باید موضوعات مرتبط با حوزه خودرو کالبدشکافی شود، افکارعمومی در جریان امر قرار گیرند و با خاطیان احتمالی نیز برخورد شود.

یکه زارع:تامین ۸۵ درصد قطعات از سازندگان داخلی

وی افزود: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این جلسه خواستار تدوین راهبردی مشخص و پایدار برای صنعت خودرو کشور شد و عنوان کرد با این اقدام صنعت خودرو کشور مسیر توسعه را به درستی طی خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه یکه زارع در این جلسه عنوان کرده که ما تولیدکننده خودرو هستیم،  ادامه داد:مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد که  با وجود ۸۰۰ شرکت قطعه ساز و تامین ۸۵ درصد قطعات از سازندگان داخلی نمی توان گفت که صنعت خودرو کشور مونتاژ کار است، اما درعین حال نیز نمی توان عنوان خودروساز  به آن اطلاق کرد.

پژو از ترک بازار ایران زیان دیده است

وی با بیان اینکه یکه زارع  در این نشست تاکید کرد که دارا بودن پلتفرم اختصاصی و توان طراحی خودرو ما را خودروساز خواهد کرد، تصریح کرد: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو عنوان کرد در این زمینه تلاش های مستمر و جدی در ایران خودرو درحال انجام است که شاهد نتایج آن در آینده خواهیم بود.

 تابش افزود: یکه زارع درباره قرارداد با پژو  عنوان کرد که حتی با رفتن این شرکت ما قادر خواهیم بود محصول جدید را بدون حضور شریک خارجی و با عمق ساخت بالا تولید و عرضه کنیم و قطعا پژو از ترک بازار ایران زیان دیده است.

افزایش چندبرابری قیمت نهاده های تولید محصولات را با چالش های متعددی مواجه کرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این دیدار تاکید کرد که افزایش چندبرابری قیمت نهاده های تولید و ممانعت از اصلاح قیمت فروش، محصولات تولیدی را با چالش های متعددی مواجه کرد.

گفتنی است که در این دیدار و بازدید، دانشجویان دکترا و اساتید مدیریت محیط زیست و تکنولوژی صنعتی به طرح سوالات تخصصی و ابهامات و نقدهای خود پرداختند و متخصصان و مدیران ایران خودرو نیز توضیحات لازم را ارائه دادند.

 

خانه ملت

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: