bazarnews

کد خبر: ۵۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی در بازار مارک‌های متفرقه زیادی پیدا می‌کنید. جالب است بدانید اتحادیه مربوط به فروشندگان لوزام بهداشتی و آرایشی می‌گویند که حجمی بالا یعنی حداقل حدود ٧٠‌درصد مواد آرایشی به صورت قاچاق به ایران وارد می‌شود.

 این موضوع خرید این محصولات را دشوارتر می‌کند و ممکن است  زمانی که برای خرید لوازم آرایشی یا بهداشتی به فروشگاهی مراجعه می‌کنید، فاکتور‌های زیادی در ذهن  خود داشته باشید. اما مهمترین فاکتور‌ها برای  انجام این خرید چیست؟ ما در این مطلب به نکاتی اشاره می‌کنیم که بهتر است هنگام خرید به آنها توجه داشته باشید، ابتدا به جایی که برای خرید مراجعه می‌کنید، توجه داشته باشید، داروخانه یا فروشگاه‌های عرضه‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی؟  

شاید ساده‌انگارانه باشد که فرض کنیم در بساط دستفروش‌ها می‌توانیم برندهای اصل را پیدا کنیم! برای همین اگر دنبال برندهای اصل هستید، بهتر است دور دستفروش‌ها را خط بکشید. برندهای اصل لوازم آرایشی نمایندگی‌های معتبر دارند و باید نمایندگی برند مورد نظرتان را پیدا کنید. ضمن این‌که داروخانه‌ها هم می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید لوازم آرایشی باشند که تاییدیه‌های وزارت بهداشت را دارد.

مارک‌های اصل، چینش حروف مارک‌ها و طراحی دقیق جعبه‌های آن را در ذهن داشته باشید یا عکس آن را در گوشی‌تان ذخیره کنید، تا متوجه تفاوت‌های آن با برندهای تقلبی شوید. اگر به فروشگاه معتبری رفته‌اید، برای اطمینان خاطر از بارکدخوان گوشی خود استفاده کنید، تا از اصل‌بودن محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

اگرچه فروشندگان برای به فروش رساندن محصولات خود از تبلیغات گسترده‌ای استفاده می‌کنند، اما درنهایت دانش بیشتری نسبت به شما دارند،  بنابراین بهتر است برای مقایسه اجناس با یکدیگر از فروشندگان درمورد مارک‌های مختلف سوال کنید یا از آنها بخواهید محصولاتی را که برای پوست شما مناسب هستند، به شما معرفی کنند.

 اگر چه همیشه تسترها کیفیت مطلوب‌تری نسبت به اجناس دارند، اما بهتر است برای اطمینان حاصل‌کردن از جنس، رنگ و  ... از فروشنده بخواهید کالایی را که می‌خواهد به شما بفروشد، باز کند، تا آن را ببینید و با تستر محصول مقایسه کنید.

به مارک‌های مورد نظر خود و  مواد تشکیل‌دهنده  آن آشنایی داشته باشید؛ به‌خصوص در مورد محصولات مراقبت از پوست این‌که بدانید چه مواد تشکیل‌دهنده‌ای مناسب چه پوست‌هایی هستند، بسیار اهمیت دارد. برای مثال اگر پوست خشکی دارید، باید از محصولاتی که پراکسید بنزوئیل دارند، دوری کنید؛ چون این محصولات بشدت باعث خشکی پوست خواهند شد، اما برای درمان آکنه بسیار شگفت‌انگیز عمل می‌کنند.

 هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی بهتر است آرایش نداشته باشید تا ارزیابی بهتری از کیفیت و رنگ و ترکیب مواد آرایشی داشته باشید.

اگر دنبال خرید لوازم آرایشی و بهداشتی با قیمت مناسب هستید، می‌توانید برندهای ایرانی را خریداری یا گزینه‌هایی را انتخاب کنید که مجوزهای لازم را دارند و با نظارت سازمان غذا و دارو به کشور وارد شده‌اند. این گزینه‌های با قیمت نسبتا مناسب را می‌توانید در داروخانه‌ها پیدا کنید. در عین این‌که توصیه می‌کنیم برای برخی محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم‌های ضدآفتاب، شامپوهای مو و لوازم بهداشتی کودک تا آن‌جا که امکان مالی‌اش را دارید، از برندهای باکیفیت‌تر استفاده کنید.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: