bazarnews

کد خبر: ۵۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
کندشدن برخی فعالیت‌های توسعه‌ای در شرایط تحریم اجتناب‌ناپذیر است اما این روند شامل میادین مشترک نمی‌شود.

 معاون امور توسعه و مهندسی نفت شرکت متن  درباره خروج شرکت های خارجی از قراردادهای پارس جنوبی جنوبی گفت: پس از خروج شرکت توتال پروژه به شرکت پتروپارس و سی ان بی سی واگذار شد و اکنون مذاکرات با چینی ها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت هایی پس از تحریم ایجاد شده است اما توسعه توسط شرکت های ایرانی ادامه داشت گفت: کندشدن فعالیت های توسعه در شرایط تحریم شامل میادین مشترک نمی شود هرچند این کندی اجتناب ناپذیر است. وی با اشاره به  افتتاح فازهای 13,22و 24 در سال جاری وفازهای 20 و21 در سال گذشته گفت توسعه این میادین نیز در زمان تحریم انجام شده است.

دهقان درادامه درباره توسعه فاز 11 گفت: کشور مدت هاست که با شرایط تحریمی روبروست و توسعه در فازها 11 این مزیت را دارد که شامل پالایشگاه خشکی نمی شود در نتیجه بهسرمایه گذاری کمتری نیاز دارد.

بعد از خروج توتال از این طرح، سهام توتال به سی‌ان‌پی‌سی واگذار و مذاکرات با این شرکت چینی نیز  ادامه دارد. اگر مشکلات موجود در مذاکرات  رفع نشود، تمهیدات دیگری در نظر خواهیم گرفت. ضمن اینکه پتروپارس هم، آمادگی دارد فاز نخست توسعه فاز ١١ را اجرایی کند.

وی درباره تاثیر تحریم ها بر توسعه قراردادها با کشور آذربایجان گفت: هنوز گزارشی برای قطع همکاری از سوی آذربایجان دریافت نکردیم.

وی درباره توسعه فاز دوم پارس جنوبی گفت: مذاکرات فاز دو در این میادین با مذاکراتی که با یک شرکت چینی داشتیم انجام شد اما به دلیل عدم قطعیت و شرایط موجود به نتیجه ای نرسیدیم و ممکن است پس از بررسی ها فاز دو را با شرکت ایرانی به انجام رسانیم.

دهقان درباره توسعه میادین آزادگان نیر گفت: باید به توسعه بیشتر آزادگان فکر شود اما کار توسعه در آزادگان متوقف نیست و مناقصاتی برای بهره برداری از چاه های دیگر در این میدان انجام خواهد شد و تا پایان سال 35 هزار بشکه به ظرفیت تولید آن اضافه خواد شد.

وی درباره صحت خبر دستگیری مدیران شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: برخی از کارشناسان و مجریان برای اراپه پاره ای توضیحات فراخوانده شدند که به معنای دستگیری نیست و زمانی اعلام جرم مشخص می شود که افراد به قوه قضاییه معرفی شوند وتخلف ها مشخص شود. اما دقت متن در فرایندهایی که انجام می شود بیشتر شده است.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: