bazarnews

کد خبر: ۵۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کمیسر اتحادیه اروپا در امور انرژی اعلام کرد تحریم نفتی ایران ممکن است توافق هسته ای با این کشور را به مخاطره اندازد.

«میگل آریاس کانته» کمیر اتحادیه اروپا در امور انرژی گفت اتحادیه اروپا برجام را بهترین توافق در مورد برنامه هسته ای ایران دانسته و از آن حمایت می کند.

وی در نشست خبری مشترک با «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا در مورد به خطر افتادن برجام با اقدام واشنگتن در تمدید نکردن معافیت واردات نفت ایران از سوی هشت کشور هشدار داد.

به گفته کمیسر انرژی اروپا مواضع بروکسل در زمینه تحریم های نفتی علیه ایران با واشنگتن متفاوت است.

آریاس کانته همچنین تاکید کرد تا زمانی که تهران به توافق هسته ای پایبند باشد، اتحادیه اروپا نیز خود را موظف به پایبندی به آن می داند.

 

هشدار اتحادیه اروپا در مورد اقدام یکجانبه آمریکا علیه ایران

 

ناکامی سنا در شکستن وتوی ترامپ برای حمایت از ائتلاف سعودی

طرح سنای آمریکا برای شکست وتوی رئیس جمهور در حمایت از ائتلاف متجاوز سعودی آرای لازم را به دست نیاورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رای گیری نمایندگان مجلس سنای آمریکا برای بی اثر کردن وتوی «دونالد ترامپ» در حمایت از رژیم سعودی و همپیمانانش ناکام ماند. بر این اساس در نشست مجلس سنا اکثریت لازم (دو سوم آرا) برای شکستن وتوی رئیس جمهور به دست نیامد.

ترامپ اواخر فروردین مصوبه مجلس نمایندگان علیه ائتلاف متجاوز سعودی را وتو کرد. این قطعنامه اواخر اسفند با کسب اکثریت آرا در مجلس نمایندگان و اواسط فروردین در مجلس سنا به تصویب رسیده بود.

این نخستین قطعنامه ای بود که در دو مجلس سنا و نمایندگان از سال ۱۹۷۳ تا کنون تصویب می شد. قطعنامه مذکور پس از آن جدی تر شد که رژیم سعودی جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول به طرز وحشتناکی به قتل رساند.

این قطعنامه از ترامپ می خواست نیروهای نظامی آمریکا در یمن یا آنهایی که به نوعی در این جنگ اثرگذارند را خارج کند مگر آن دسته از نیروهایی که با القاعده یمن در حال جنگ هستند.

عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به قدرت، با همکاری امارات عربی متحده و چند کشور دیگر در حال حمله مداوم به یمن است. در حالی که آمار رسمی تعداد کشته‌های ناشی از این حملات را نزدیک به ۲۰ هزار نفر اعلام کرده است، اما روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از یک مرکز مستقل که آمار تلفات جنگ‌ها را جمع‌آوری می‌کند، نوشت تعداد کشته‌های این حملات از ۵۰ هزار نفر هم فراتر رفته است.

 

مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: