bazarnews

کد خبر: ۵۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
در گفت‌وگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک تولیدکننده پوشاک با مثبت ارزیابی کردن طرح برخورد با برندهای محرز پوشاک قاچاق در زمستان سال گذشته گفت: اجرای این طرح موجب افزایش 30 درصدی تولیدات شرکت ما شد.

گروه بازرگانی بازارنیوز: افشین سالاردینی، عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی بازار نیوز، با اشاره به آثار مثبت طرح برخورد با برندهای محرز پوشاک قاچاق در ابتدای زمستان سال‌جاری گفت: پس از اجرای این طرح، میزان تولید شرکت ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 30درصد افزایش یافت.

این تولیدکننده افزود: البته اگر طرح برخورد با برندهای محرز قاچاق از مدت‌ها پیش شروع می‌شد و نهادهای ذی‌ربط نیز همکاری مطلوب‌تری داشتند، میزان تولیدی ما، حتی تا 50درصد هم افزایش می‌یافت.

وی همچنین با بیان اینکه تا پیش از اجرای این طرح 270نیروی کار در مجموعه ما مشغول به فعالیت بودند، ادامه داد: پس از اجرای طرح مبارزه با فروشندگان پوشاک قاچاق، توانستیم60 نفر به نیروی کار اضافه کنیم؛ البته با احتساب نیروهای فصلی استخدام شده در شرکت ما، این عدد بیشتر خواهد بود.

* تولید داخل می‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد

این تولیدکننده پوشاک با بیان اینکه تلاطمات ارزی دی ماه سال گذشته موجب افزایش قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی شد، اظهارداشت: اگر دولت تولیدکنندگان را در تهیه مواد اولیه یاری کند، پوشاک ایرانی با قیمت پایین و با کیفیت بالا به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.

سالاردینی همچنین با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تولید داخل می‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد، گفت: هم‌اکنون اگر کارخانجات پوشاک با حداکثر ظرفیت فعالیت داشته باشند، می‌توانند افزایش30 تا 40درصدی در حوزه تولید را تجربه کرده و خلاء پوشاک خارجی را پر کنند که عمده آن قاچاق است.

سالاردینی در پایان با بیان اینکه قیمت پوشاک تولید داخل مناسب است، گفت: با توجه به اینکه تولیدکننده داخلی از مزایایی مانند یارانه تولید، هزینه پایین پرسنل و سایر موارد بهره می‌برد بنابراین قیمت تمام شده کالای نهایی آن کمتر از پوشاک خارجی خواهد بود.

انتهای پیام///

 

 

برچسب ها: پوشاک ، قاچاق ، اشتغال ، تولید
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: