bazarnews

کد خبر: ۵۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:
محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به حمایت مجلس از اقدامات شورای عالی امنیت ملی در احقاق منافع اقتصادی ایران در موضوع برجام، گفت: اصلاح ساختار اقتصادی اولویت اول کشور در حفظ منافع است.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام، گفت: تصمیمات اخیر شورای عالی امنیت ملی علیرغم تاخیر طولانی و چند ماهه موضع جمهوری اسلامی ایران را در احقاق حق مردم نشان داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: صحبت‌های رییس جمهور درباره مصوبات شورای عالی امنیت ملی بیانگر عزم جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حق مردم در موضوعات مهم اقتصادی است. در حال حاضر مسائل اقتصادی مشکلات عدیده ای برای مردم ایجاد کرده است.

آمریکایی‌ها به دنبال افزایش مشکلات اقتصادی در ایران هستند

وی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال افزایش مشکلات اقتصادی در ایران هستند، اظهار کرد: همه مسئولان باید تمام توان خود به کار برند تا از منافع ملی صیانت شود در حال حاضر صیات از منافع ملی در حوزه اقتصادی مانند رسیدگی به مشکلات معیشتی، افزایش مراودات تجاری و بانکی و.... در اولویت قرار دارد.

بدون خروج از برجام می توان مطالبات اقتصادی مردم را پیگیری کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه چند ماه پیش نیز مطرح کردیم که دولت و شورای عالی امنیت ملی باید براساس مفاد برجام اقدامات لازم را انجام دهند، ادامه داد: نیازی به خروج از برجام نیست بلکه می توان براساس مفاد برجام اقدامات متقابلی انجام داد.

پورابراهیمی با بیان اینکه براساس مفاد 26 و 36 برجام در صورتی که حقوق ایران نادیده گرفته شود ما می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم، تصریح کرد: کمترین خواسته مردم ما راه اندازی مجدد آب سنگین اراک، افزایش سطح غنی سازی در کشور و فروش آب سنگین است و رییس جمهور امروز این خواسته‌ها را طی نامه به کشورهای عضو برجام اعلام کرد.

جمهوری اسلامی ایران باید با قدرت از  منافع ملی مردم در حوزه اقتصادی دفاع کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید با قدرت از  منافع ملی مردم در حوزه اقتصادی دفاع کند، گفت: مجلس در کنار دولت و شورای عالی امنیت ملی از مواضع به حق اتخاذ شده برای حل مشکلات اقتصادی مردم حمایت می کند.

وی با بیان اینکه دولت باید مشکلات اقتصادی کشور را همزمان با رسیدگی به مسائل منطقه‌ای حل کند، اظهار کرد: دولت نباید به واسطه تحریم‌ها و مسائل بین‌المللی، از رسیدگی به امور غیرتخصصی داخلی غفلت ورزد.

پیگیری مطالبات کشور در برجام باید با اصلاح ساختار اقتصادی همراه شود

پورابراهیمی با بیان اینکه پیگیری مطالبات کشور در برجام باید با اصلاح ساختار اقتصادی همراه شود تا نتیجه مطلوب به دست آید، ادامه داد: حداکثرسازی منافع ملی براساس مفاد برجام و پیگیری مطالبات جمهوری اسلامی ایران و رسیدگی به مسائل اقتصادی داخلی از طریق حل مشکلات اقتصادی درونی مانند بهبود عملکرد وزارتخانه های تخصصی و اصلاح ساختار اقتصادی باید در دستورکار دولت قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس توافق صورت گرفته، دولت 4 ماه فرصت دارد موضوع اصلاح ساختار اقتصادی را به مجلس ارائه کند و براساس دستور مقام معظم رهبری اصلاح ساختار اقتصادی کشور در مجلس پیگیری می شود.

 

خانه ملت

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: