bazarnews

کد خبر: ۵۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
مجتبی ذوالنوری گفت: افزایش نرخ بنزین موجب جهش قیمتی و تورمی در جامعه می‌شود.

گروه نفت وانرژی بازارنیوز: به گفته مجتبی ذوالنوری قیمت یک بطری آب معدنی نیم لیتری امروز در کشور ۱۰۰۰ تومان و قیمت یک لیتر بنزین هم ۱۰۰۰ تومان است در حالیکه بنزین جزء منابع ملی و تولید این فرآورده باارزش هزینه های زیادی به مملکت تحمیل می کند.

وی همچنین با اشاره به این جمله که ایران از حیث مصرف بنزین شرایط خوبی ندارد، اظهارداشت: روزانه ۹۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود.

نماینده مردم و طراح طرح دو فوریتی برای ممنوعیت افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ گفت: دولت برای تامین هزینه های خود و مدیریت این موضوع تصمیم گرفته قیمت بنزین را افزایش دهد.

وی در ادامه افزود: هرگونه افزایش قیمت بنزین، گازوئیل یا دیگر حامل های انرژی در شرایطی که مردم در فشار اقتصادی بسر می برند بدون شک جهش قیمتی و تورمی خواهد داشت اگرچه عایدی زیادی از این افزایش قیمت گیر دولت نخواهدآمد ولی در ابعاد مختلف مردم را دچار مشکل می کند.

ذوالنوری اظهارداشت: بدون شک افزایش قیمت بنزین وضعیت موجود زندگی و معیشت مردم را سخت تر خواهد کرد.

وی یادآورشد: اینکه به قیمت ارزان سوخت کشور هدر می رودبی تردید شرایط خوبی نیست اما ایجاد یک فشار مضاعف به معیشت و زندگی مردم به هیچ وجه مورد پذیرش و قبول نبوده چون افزایش قیمت بنزین جهش قیمتی و تورمی را در بخش های مختلف اعم از تولید، کالا، خدمات و غیره در بر خواهد داشت.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: