bazarnews

کد خبر: ۵۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
شیوه‌ای جدید از کلاهبرداری نیجریه‌ای در داخل کشور آغاز شده و کلاهبرداران با ادعای سرمایه گذاری سهم الارثی کلان سعی در فریب هموطنان نموده اند.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز:  کلاهبرداری نیجریه ای به عنوان نخستین کلاهبرداری اینترنتی و پرطرفدارترین شیوه کلاهبرداری برای مدت زمانی طولانی توانست افراد زیادی را قربانی نماید. در این شیوه کلاهبرداری، فرد کلاهبردار با معرفی خود به عنوان تاجر،  وکیل خانواده ای بزرگ و یا وارث ارثی کلان، اعتماد قربانیان را جلب کرده و اخاذی از آنان را آغاز می نماید. شگرد اصلی این کلاهبرداران بدین صورت است که با ادعای دارا بودن سرمایه ای کلان و یا برنده شدن در بخت آزمایی از قربانی تقاضا می کنند، جهت دریافت جایزه خود و یا سهم بردن از ارثیه مبالغی را تحت عنوان هزینه های مالیاتی و بانکی و...پرداخت ­نماید، همچنین به منظور متقاعد کردن وی مدارک مختلف همانند چک جعلی که در وجه او صادرشده را ارسال و با استفاده از شیوه های مختلف مهندسی اجتماعی سعی می کنند  تا حد امکان از قربانی اخاذی نمایند؛ در نهایت پس از آنکه کاربر متوجه کلاهبرداری شد، ارتباط خود را با وی قطع می نمایند.

 
 در شیوه ای جدید از این کلاهبرداری که اخیراً در داخل کشور در حال وقوع است، فردی در نامه های ارسالی از طریق پست، خود را همسر سیاستمدار و نخست وزیر سابق سودان معرفی نموده است و عنوان داشته قصد واریز دارایی 216 میلیون دلاری باقیمانده از همسرش را به حساب گیرنده نامه، جهت سرمایه گذاری دارد. همچنین در متن  نامه ذکر شده فرد گیرنده می تواند 9% از این پول را برای خودش، 1% را برای هزینه های جاری و 90% را برای فرستنده سرمایه گذاری نماید.
 
در این نامه که در حجم انبوهی ارسال شده  به منظور جلب اعتماد گیرنده، آدرس ایمیل و شماره تلفن فرستنده نیز ارائه شده است.
 
به دلیل اجاره ای بودن آدرس و شماره تلفن های قید شده در نامه و ارسال آن از خارج از کشور، ردیابی کمی دشوار بوده و لازم است کاربران محترم نسبت به دریافت نامه ها با چنین مضامینی هشیار بوده و موارد مشکوک را به مراجع مربوطه گزارش نمایند.
 
نمونه ای از نامه های ارسال شده:

مراقب کلاهبرداران نیجریه‌ای باشید!مراقب کلاهبرداران نیجریه‌ای باشید!مراقب کلاهبرداران نیجریه‌ای باشید!مراقب کلاهبرداران نیجریه‌ای باشید!

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: